Satser på å varme nordmenn med nettbutikk

okt 09, 2019

– Det var nok på tide, humrer daglig leder hos ull-eksperten Safa, Gunnar Johannes Bruvik. Han har vært ansatt i bedriften i 50 år. I høst fikk de på plass nettbutikk fra Digitroll. Nettbutikken til Safa er helintegrert med Safas administrative system Visma Global.

Av: Arvid Steen

Samnanger (5o minutters kjøretur nord for Bergen): Det minner mer om en tradisjonell ullfabrikk når man kommer kjørende ned til AS Safa-Samnanger Fabrikker, eller Safa, som de kalles. I de 7 500 kvadratmeter lokalene, var det tidligere 220 mennesker som jobbet med å lage ullprodukter. 

Kontakt oss for å høre mer om hva Digitroll kan hjelpe deg med

Nettbutikk-ansvarlig hos Safa, Odd Aksel Bruvik, er mest opptatt av at alt fungerer optimalt – at løsningen er innovativ og med muligheter for personlig preg, men aller viktigst at nettbutikken er enkel i bruk og lett å forholde seg til for kundene, og lett for Safa å drifte.

 – Vi er veldig fornøyd med samarbeidet og nettbutikken fra Digitroll. Vi har fått en god start, og satser på å få bra trafikk og godt salg via vår nettbutikk, som er nykommer i Safa-familien, sier han.

Nettbutikken til Safa er helintegrert med Safas administrative system Visma Global. Det gjør at kundeordrer gjort i nettbutikken kommer rett inn i Visma.

Skynder seg sakte
I dag designes produktene på fabrikken i Samnanger, før de blir produsert i land som Litauen og Kina, og nå har Safa har kommet seg på nett med en moderne nettbutikk som driftes av Odd Aksel Bruvik. Han er fjerde generasjons Bruvik som styrer bedriften, som i dag har 20 ansatte.

Men fremdeles er det Gunnar Johannes Bruvik som er daglig leder. Begge to er glade for at Safa nå har fått en nettbutikk fra Digitroll.

 – Hver tid har sin sjarm. Nå er tiden kommet for Safa å bli store på nettet. Men vi tar det "easy". Vi har eksistert siden 1931 og vårt hovedfokus har alltid vært å være en merkevare som tilbyr kvalitetsprodukter. Noe av suksessen er at vi skynder oss sakte. Men for all del; for en gammel ringrev er det spennende å få på plass en nettbutikk, sier han.

Ville ikke gå i leverandør-fellen
Men de måtte gå en ekstra runde som de fleste nettbutikk-eiere slipper:

 – Vi er en leverandør. Når en leverandør skal satse på nettbutikk, er det viktig å snakke med forhandlerne først. Vi har ikke som ambisjon å konkurrere med våre kunder. Men det var klart at våre forhandlere lurte. Derfor var det viktig å ha en god prat med dem først. Men vi ble fort enige, sier Gunnar Johannes Bruvik.

Se video hvor Safa-direktør Gunnar Johannes Bruvik forteller hva leverandører må tenke på når de skal lage nettbutikk:


Bli mer kjent i Norge
I august i år overleverte Digitroll nettbutikken til Safa. Fra å være en merkevare som er mest kjent på Vestlandet, håper Safa nå å bli mer kjent i hele Norges land.

Følg Safa på Facebook

– Mange har nok hatt våre sokker på beina, men ikke alle har et forhold til Safa. I mange år har vi hatt storavtaler med blant annet Det Norske Forsvaret, men vi ønsker selvsagt å bli enda bedre kjent, spesielt i forbrukermarkedet. Ikke minst med tanke på vår store ullklær-satsning de siste årene. Vi håper tilgjengeligheten og synligheten med nettbutikk skal bidra godt til dette, sier Odd Aksel Bruvik.

Kontakt oss for å høre mer om hva Digitroll kan hjelpe deg med

Fornøyd med samarbeidet
Safa har fått en Nop Commerce nettbutikk-løsning. Den regnes som en av de mest stabile og profesjonelle løsningene i markedet, forteller kundeansvarlig i Digitroll, Arnstein Raunehaug.

– nopCommerce er verdens største åpen kildekodeløsning. Vi velger nopCommerce fordi vi i Digitroll satser på utviklere som har dokumentert fagkompetanse innen ASP.NET, og fordi vi mener nopCommerce er den beste .Net løsningen vi kunne oppdrive, sier han.



20 på 20 logo
 
 Ps! Digitroll fyller 20 år i høst. Artikkelen du har lest, videoen du har sett, er en del av et konsept vi har kalt "20 på 20".

Vår gave til våre lesere, følgere og kunder er 20 fagsaker om netthandel, nettbutikk og nettsider. Og ikke minst; webløsninger. Vi har intervjuet fagpersoner, eksperter, kunder og egne ansatte i Digitroll. Hver ukedag i 20 dager skal vi komme med en ny fagartikkel, som vi tror skal gi deg økt kunnskap. Vi håper du setter pris på presangen fra oss:)


Les alle jubileumssakene 20 på 20 her

Har du et bursdagsønske? Hva har du lyst å lese mer om? Kontakt arvid@digitroll.no - så kan det hende at ditt ønske blir oppfylt i Digitrolls kanaler:)