- Selvbetjent proffløsning er fremtiden!

- I forbindelse med utviklingen av vårt Proffkonsept vil vi etter lang tids utvikling nå lansere en nettløsning som gir både kunder og ansatte en ny og enklere hverdag!

Frode Ødegård roser Proffnettbutikken

En begeistret og ikke så rent lite stolt Frode Ødegård er sikker i sin sak. Som logistikkleder ved XL Bygg Malo Sagbruk, har han store forventninger til den selvbetjente nettbutikken de endelig skal ta i bruk. En nettløsning som etter hans mening vil gi fantastiske fordeler i alle ledd.

”Utvidet åpningstid”

- Nettløsningen er like anvendelig og fordelaktig både for oss som jobber i bedriften, som for våre proffkunder. Endelig kan vi tilby ”utvidet åpningstid”, slik at kunden etter en hektisk dag kan sitte hjemme i ro og mak å bestille varer, og samtidig ha full oversikt over innkjøp, egne priser, fakturaer og prosjekter. Den selvbetjente nettbutikken er enkel og funksjonell i bruk, og vil fungere som et praktisk og greit ”økonomisystem” for våre proffkunder, forteller Ødegård. Etter omfattende testing og grundig utprøving, er han svært fornøyd med resultatet av pilotprosjektet som ble startet av Nordek.

Sparer tid og penger

- For oss som jobber her i Malo vil nettløsningen spare oss for mye tid og penger. Proffkundene våre er ikke lenger avhengig av vår hjelp til for eksempel å hente frem produktinformasjon, fakturaer, priser og rabatter på varene sine. Alt dette ligger allerede inne, lett tilgjengelig, knyttet opp mot Visma Global-systemet vi bruker. Nettløsningen er knyttet opp mot varedatabasen NOBB, noe som er en forutsetning for å kunne tilby lovpålagt krav om dokumentasjon og produktbilder på en kostnadseffektiv måte, forklarer han.

Slipper drift og vedlikehold

Den nye nettbutikken er utviklet av Digitroll AS i samarbeid med Isonor IT AS, som også tar jobben med å vedlikeholde systemet. En ordning Ødegård setter ekstra stor pris på. - Å drifte nettløsninger er noe vi er svært glad for å overlate til andre. Vi slipper nå å ansette en som kan ta seg av dette, og vet at systemet til en hver tid vedlikeholdes og oppgraderes av kompetente IT-folk. Det var viktig for oss at nettbutikken ikke bare ble ”enda et system”. Hvilke varer som skal ligge i nettbutikken velges i Visma Global. Resten sørger løsningen til Digitroll og Isonor IT for. Til syvende og sist vil en nettløsning som sparer oss for tid og penger selvsagt også komme kundene til gode. Da kan vi konsentrere oss om å gi kunden den service og kvalitet de forventer, legger han til.

Grundig testet og utprøvd

Den selvbetjente nettbutikken ble tatt i bruk høsten 2013, etter at de aller siste finjusteringene er i ferd med å komme på plass. Pilotprosjektet har tatt tid å utvikle, dette for å gi brukerne en optimal effekt av verktøyet. – Det lønner seg på sikt å dobbelsjekke alt, slik at vi er 100 prosent sikker på at systemet fungerer så godt som over hodet mulig. Da får vi en god løsning alle blir fornøyd med, og som virkelig har vært verdt å vente på, avslutter logistikklederen.

Kontakt gjerne oss i Digitroll om nettbutikk og byggevare.