Du er her:

Nettet sender kundene til butikken

mai 25, 2014

Nettbutikken trenger ikke ferie, og kan holdes åpen 365 dager i året. Den streiker ikke, blir aldri syk og gjør nøyaktig som du ber den om. Trenger man egentlig fysiske butikker med levende ansatte? «Ja, uten tvil. Det smarteste er å ha begge deler», mener Princess-kjeden, som opplever at nettbutikken gir økt trafikk i de fysiske butikkene.

Princessbutikken.no er kundeinnkaster til butikkene

I Kjedemagasinet utgave 3 2014 stjeler Princess sin webmarkedsføring overskriftene.

Princess har forstått webmarkedsføring i ordets videste forstand. Nettbutikken skal selv skaffe direkte omsetning ved nettsalg, men den skal også fungere som en "kundeinnkaster":

  • Over halvparten av Princess' nett- transaksjoner havner innom en av deres 135 butikker. Gir altså god anledning til mersalg!
  • Kundene gjør unna informasjonsinnhentingen og "butikkvandringen" på nett
  • 100% omsetningsøkning i nettbutikken i 2013, og 80% økning hittil i år. 
  • Nettbutikken spådd å bli Princesskjedens største "butikk" i 2015
  • Princess gjør selv all tradisjonell markedsføring hvor "Princessbutikken.no" er med i alle kanaler (TV, aviser, magasiner osv), og Digitroll sørger for synlighet i søkemotorer og nøkkelordannonsering (adwords).

"- Vi vet altså at 50% av kundene velger å hente varene i sin nærmeste butikk, vi vet ikke hvor mange som bruker nettbutikken til å butikkvandre for deretter ta turen til kjøpesenteret, men vi tror andelen er stor her også", sier kjededirektør Kai Gulbrandsen.




Les mer om "Nettet sender kundene til butikken" på Kjedemagasinet.no eller kontakt oss i Digitroll for utdrag av artikkelen.

Siste nyheter