Du er her:

Slik unngår du at kundene forlater nettbutikken din

mar 05, 2019

Vipps
Tony Skarvatun fra Vipps

Drøyt ​70 prosent av alle dine netthandel-besøkende forsvinner fra siden din når de skal betale. Å tilby flere ulike betalingsløsninger som gjør at kunden kan velge, og ikke blir påtvunget en betalingsløsning, er nøkkelen til økte inntekter for din nettbutikk. 

Les også nyheten om Digitracker som hjelper deg med å spore dine kunders adferd på nettsiden din. Norgepremiere og utviklet av Digitroll i februar 2019.

Du kjenner deg kanskje igjen: Du er inne på en nettbutikk. Har funnet de perfekte skoene. Alt er klart. Men i det øyeblikket du skal betale, så ombestemmer du deg. Kanskje frakten ble for dyr? Likte du ikke betalingsmåten? Ble det for mye knot med registreringen? Jeg kjøper varen en annen dag... men du kommer aldri igjen. Du finner noen andre å handle hos.

Kontakt Digitroll for å høre med om våre betalingsløsninger

- Netthandel skal gå raskt. Og det skal legges til rette for det. Flere og flere handler via mobilen, og da har man ikke tid til å registrere seg og rote med betalingsløsninger. 3,2 nordmenn bruker Vipps! som vennebetaling. Nå begynner Vipps i netthandel å ta seg opp. Hittil i år kan vi notere oss for nærmere 500 000 transaksjoner daglig via Vipps i nettbutikker. Tallet øker, sier Tony Skarvatun.

Se webinar hvor du får vite mer om Vipps og hvordan Digitroll kan hjelpe deg med betalingsløsninger på din nettbutikk: (Varighet 30 minutter)).

Lær av dagligvarebransjen
Han representer en av flere som tilbyr betalingsløsninger hos nettbutikker. Alle har en felles utfordring: Hvordan overbevise kunden i en nettbutikk at de ikke skal "legge fra seg varen og løpe ut av butikken" mens de roter etter bankkortet eller telefonen?

Vipps-ekspert Tony Skarvatun forteller i Digitrolls webinar at en av forklaringene er å tilby flere betalingsløsninger. Og der er han på god vei til å vise deg deler av fasiten for hvordan du unngår kundeflukt på 60 prosent i betalingsøyeblikket.

Men gode betalingsløsninger er ikke hele fasiten. Men du kommer langt på vei å beholde dine kunder hele veien.

Kontakt Digitroll for å høre med om våre betalingsløsninger

Vi vet godt at godt informasjon i betalingsøyeblikket også må med. Mange rømmer butikken din fordi du ikke opplyste godt nok om fraktalternativene, for eksempel. 

Mens du tenker litt på den, så titt også litt foran nesen din neste gang du er i dagligvarebutikken din.

I dagligvarebransjen i Norge begynte de ikke for ikke så lenge siden med selvbetjente kasser, som et alternativ til de betjente kassene. I min nærbutikk har de også en kasse kun for kortkunder. 

I min fysiske dagligvarebutikk har jeg altså tre valg:

1) Gå til en betjent kasse
2) Scann varene selv
3) Betal med kort i en betjent kasse

For å sette det på spissen - om jeg kun måtte stå i kø hvor alle betalte med kontanter. Jeg hadde ikke andre valg. Da ville jeg kanskje gjort det samme som i eksempelet i innledningen: Jeg ville sagt :" Ahhh, dette gidder jeg ikke" - og gått ut av butikken  -uten mine bæreposer med varer - og handlet inn varene mine hos noen andre...

Hvor mange betalingsløsninger har din nettbutikk?

Få hjelp: Det er viktig å tilby dine kunder flere betalingsløsninger. Det finnes flere enn Vipps! som kan fungere helt utmerket i din nettbutikk.Ta kontakt med daglig leder i Digitroll, Patrick Dahl på telefon 900 78 050 eller på e-post: patrick@digitroll.no, så skal vi hjelpe deg med å få dine kunder til å bli mer fornøyd med din nettbutikk.

Siste nyheter