Du er her:

Suksess fra første parkett-klikk

mar 07, 2019

- Digitroll hjalp meg med å sette opp en velfungerende nettbutikk. I løpet av det første året omsatte nettbutikken Parkett.no for 18 millioner kroner, sier Jon-Inge Heldal, daglig leder hos Parkett.no.

Digitroll har hjulpet små og store norske bedrifter med å sette opp oversiktlige, lønnsomme og godt besøkte nettbutikker siden 1999. 

 Mange av bedriftene har vært trofaste kunder i mange år.

 Les mer om hvordan Digitroll kan hjelpe deg med å bygge opp en nettbutikk

 Parkett på nett
Det begynner også å bli en del år siden Jon-Inge Heldal fant ut at han ville forlate presteyrket, og satse alt på en idè om en nettbutikk som bare skulle selge parkett.

 - Jeg så et marked for å selge parkett på nett. Dette var tilbake i 2013. Jeg kjente litt til Digitroll fra før, og ba dem hjelpe meg med å sette opp en nettbutikk som lett kunne integreres med mitt regnskapssystem, Uni Micro, sier Heldal.

Jon- Inge Heldal fra Parkett.no

Kun på nett
Parkett.no har ingen fysisk butikk, men har et showroom i Bergen hvor kunder av og til stikker innom for å sjekke ut parketten "live" før de kjøper.

 Flesteparten av Parkett.no sine kunder bestiller vareprøver i nettbutikken og får disse tilsendt hjem. Deretter kjøper de parkett på nett, basert på vareprøver, informasjon og bilder i nettbutikken og etter å ha chattet eller snakket med Parkett.nos ansatte på telefon.

 - Du trenger ikke komme innom oss før du kjøper. Men det er selvsagt hyggelig med besøk en gang iblant, smiler han.

 Parkett.no består i dag av tre ansatte.

Fungerte fra dag én
Når du bygger en nettbutikk, er det mye å huske på. Digitrolls utviklere har universitetsutdannelse innen fagfeltet, og er oppdatert på den siste og beste teknologien innen netthandelsløsninger. Dette fikk parkett.no-gründeren nyte godt av, i 2013 - men også i dag.

 Les mer om Digitroll her

- Jeg var sikkert litt rastløs, og forventet at ting skulle virke fra dag én. Heldigvis så leverte Digitroll varene, og i løpet av det første driftsåret med nettbutikken, omsatte vi for 18 millioner kroner. Nettbutikken var skreddersydd det kundene var på jakt etter. God informasjon om de ulike gulvene, samt enkle og oversiktlige løsninger for betalinger og frakt, sier Heldal.

Trofast kunde
Parkett.no og Jon-Inge Heldal har vært trofast kunde siden oppstarten i 2013. Nettbutikken hans har gradvis utviklet seg, og fremstår i dag som en av de ledende parkett-nettstedene i Norge.

 - Vi har fått god hjelp av Digitroll underveis i takt med at vi har vært på jakt etter nye løsninger til parkett.no. Vi har fått god og profesjonell hjelp hele tiden. Det er en av grunnene til at jeg har vært en fornøyd kunde i snart syv år, sier parkett-sjefen fra Bergen.

 Parkett.no utvikler Digitroll som selskap
Kundeansvarlig, Arnstein Raunehaug hos Digitroll er veldig  glad for å ha Jon-Inge og parkett.no som kunde. Han mener Digitroll har lært mye av kundeforholdet siden 2013.

 - Parkett.no driver kun nettbutikk, noe som betyr full fokus og på den måten er de både nysgjerrige og åpen for nyheter og muligheter som kan øke deres konvertering.

Parkett.no er en av flere kunder som bidrar til at vi må holde oss oppdatert på utviklingen i bransjen, det inspirerer oss - og det gjør oss til et bedre selskap og leverandør av webløsninger, sier Arnstein.

Siste nyheter