Du er her:

Tar opp kampen fra nord med fri frakt

apr 01, 2019

Jobb og Fritid_hovedTromsøs største butikk for jobb- og fritidsbekledning, Jobb og Fritid, er en av få butikker som har fri frakt. - God kundeservice handler om å gjøre noe bedre enn våre konkurrenter. Derfor sender vi varer fra fysisk butikk og nettbutikk til hele landet - uten å ta betalt, sier ​webansvarlig Eivind Johansen.

Nettbutikken til Jobb og Fritid er en avansert NopCommerce-løsning som er brukervennlig for Jobb og Fritid, men også oversiktlig, fristende og ryddig for kundene. Nettsiden er utviklet av Digitroll.

 Besøk nettsiden til Jobb og Fritid

Men det du legger først merke til på nettsiden, oppe i høyre hjørnet på nettsiden, er ordene "​Gratis frakt". Den servicen er det få nettbutikker som gir. I alle fall uten prisforbehold, forteller ​webansvarlig hos Jobb og Fritid, Eivind Johansen.

 Les også hos Digitroll: Dette er god kundeservice på nett

 - Vi merket for drøyt ett år siden at våre kunder i økende grad orienterte seg på nettet før de kom i butikken, eller rett og slett bare bestilte varen rett hjem. Vi holder til i Tromsø med fysisk butikk, og det er faktisk mange av våre kunder som bor i Tromsø, som bestiller på nett og får varen levert gratis hjem i postkassen. Konkurransen innen detaljhandel er stor, og vi måtte skille oss ut med ekstra god kundeservice.

Ta kontakt med Digitroll for å vite mer om gode netthandelsløsninger

-Fri frakt er en del av hva vi synes er god kundeservice. Og det er blitt tatt veldig godt i mot av våre kunder, sier Johansen.

 Setter ikke opp prisene
Jobb og Fritid har ikke lagt på prisene for å kompensere for Fri frakt-tilbudet.

 - Nei, det blir ikke riktig. Flesteparten av våre pakker kan sendes som sporbare brev over hele landet. Det blir langt rimeligere enn å sende som Servicepakke. Våre kunder får stort sett pakker fra oss rett hjem i postkassen, sier Johansen.

Innkasteren fra nettet
Nettsiden til Jobb og Fritid har det siste innen integrasjonsløsninger fra Digitroll. Det vil si at både nettside og fysisk butikk "snakker med hverandre" i sanntid. Bestilles en vare på nett, blir det umiddelbart registrert i butikk. Og omvendt. Lageret er hele tiden oppdatert. Prisene er de samme uansett hvor du handler.

 - Løsningen fra Digitroll har fungert veldig bra. Det siste året har vi sett at kunder kommer inn i butikken, med mobilen i hånden, og peker på varer de vet er i butikken - og vil kjøpe. Da kan vi hente varene rett ned fra hyllene. Det er blitt en litt annerledes butikkhverdag når nettbutikken blir en innkaster til vår fysiske butikk. Dette er nok fremtidens måte å handle på. Derfor var det viktig for oss å få en nettside som fungerte optimalt på mobil, sier Johansen.

Nettbutikken blir kassa-apparat i den fysiske butikken
En annen ting som er spennende med en integrert nett- og fysisk butikk, er at kunden kan bruke delbetalingsløsninger på nett, men hente varen i butikk.

- Den løsningen er det mange som bruker. Ofte kjøper de en kvalitetsvare til flere tusen kroner på nett mens de er i vår fysiske butikk. I stedet for å velge vår fysiske kasse, velger de "delbetaling via Klarna" på nett, og viser dokumentasjon i vår fysiske kasse. Å ha sjansen til å "klikke og hente", åpner også opp for betaling over tid. Det er også god kundeservice, sier ​websjefen.

Neste steg - nettreklame i butikk
På Digitrolls sider kan du lese hvordan en omnikanalsatsing også kan gå andre veien. Altså; la den fysiske butikken være innkaster til nett.

 Les mer her: Slik får de til en godt samspill mellom fysisk butikk og nettbutikk i England

Det er også en tanke som Jobb og Fritid har vurdert. 

- Det er en veldig god idé. Vi har det på listen. Foreløpig handler kundene mest i fysisk butikk hos oss, men netthandel vil bare øke og øke. Å reklamere for nettbutikken vår i vår fysiske butikk, vil kanskje dukke opp etterhvert, sier Eivind Johansen hos Jobb og Fritid i Tromsø.  

Ps! Interessert i å lese en til sak om hvordan kunder bruker mobilen når de skal handle? Få med deg denne saken om klesbutikken Skonnord. De opplever en helt ny kundehverdag.

Digitroll. Vi leverer netthandelsløsning med standard funksjoner eller spesialsøm for å dekke ditt behov. Kontakt oss på epost eller telefon 900 78 050 eller ​55273040.

Siste nyheter

  • Et skilt-partnerskap

    okt 18, 2019
    20 på 20: Flere av Digitrolls kunder har vært med i mange år. Få med deg denne spesielle bedriften; Lator skiltfabrikk. De har en nisjenettbutikk du kanskje ikke visste eksisterte...
    Les mer
  • Fire regler du må huske på om du vil ha nettbutikk-suksess

    okt 17, 2019
    20 på 20: Har du husket de fire, viktige punktene som skiller en god nettbutikk fra den dårlige? Digitrolls netthandels-ekspert Patrick Dahl hjelper deg med fasiten.
    Les mer
  • Skreddersydde nettside til arkitektene

    okt 16, 2019
    20 på 20: I jubileumsåret 2019 har Digitroll markert seg kraftig som en nettside-leverandør til kjente, norske bedrifter. Blant annet et arkitektkontor som er opptatt av rene linjer og god design, har valgt Digitroll.
    Les mer
  • Full tank med Oktan og Digitroll

    okt 15, 2019
    20 på 20: Visste du at ehandelsspesialisten Digitroll er en del av et stort kompetansemiljø i Media Bergen-konsernet? Digitroll henter inn ressurser fra sine søsterselskaper - slik at din nettbutikk eller nettside blir enda bedre.
    Les mer
  • Spesialbakte en B2B-nettbutikk til Baker Brun

    okt 14, 2019
    20 på 20: Da Baker Bruns konsernsjef Rune Bruntveit var på jakt etter en spesialtilpasset B2B-nettbutikk, tok han kontakt med Digitroll - og de kunne levere en løsning ingen andre kunne matche.
    Les mer
  • Trenger du egentlig flygende droner og roboter på nettlageret ditt?

    okt 11, 2019
    20 på 20: Det er lenge siden lagerautomat var forbeholdt de største aktørene. Digitrolls samarbeidspartner Lager & Industrisystemer hjelper deg med fornuftig logistikk på lageret. Mest sannsynlig trenger du ikke flygende droner og roboter.
    Les mer
  • Slik blir dine ansatte gode ambassadører i sosiale medier

    okt 10, 2019
    20 på 20: Har du lyst til at dine ansatte skal være gode ambassadører for bedriften din i sosiale medier? Sosiale medier-ekspert, Eirik Berge har fasiten til deg.
    Les mer
  • Satser på å varme nordmenn med nettbutikk

    okt 09, 2019
    20 på 20: Kan leverandører ha nettbutikk? Hva vil utsalgsstedene si? – Alt har sin sjarm, men alt må også gjøres i riktig rekkefølge, forteller Safa-direktør Gunnar Johannes Bruvik.
    Les mer
  • Slik får du flere kunder via god statistikk

    okt 08, 2019
    20 på 20: Respons Analyse hjelper din bedrift med gode markedsundersøkelser, slik at du kan bruke statistikk til å få flere kunder og kjenne ditt marked bedre. – Rett bruk av statistikk er gull verdt, sier Idar Eidset.
    Les mer
  • Omsetningen skjøt i været da nettbutikken kom på plass

    okt 07, 2019
    20 på 20: Omsetningen til Suser i Sivet skjøt voldsomt i været da de fikk en nettbutikk fra Digitroll. Suser i Sivet har fått til en perfekt omnikal-satsing mellom fysisk butikk og nettbutikk.
    Les mer
  • Gir kundene det de vil ha

    okt 07, 2019
    Klesbutikken Suser i Sivet er blitt en suksess innen netthandel i Norge. Oppskriften er beinhard å følge, men fascinerende og lærerik å lese om. Digitroll-kunden ble i høst også kåret til Årets Butikk.
    Les mer
  • Slik blir din bedrift god på Instagram

    okt 04, 2019
    20 på 20: Podkast. Lyst å tiltrekke deg flere kunder via Instagram? Men hvordan blir du god på dette? Få med deg podkasten Digitroll Snakk. Silje Unnvik (21) hjelper deg og din bedrift til å bli god på Instagram.
    Les mer
  • Digitracker gjør din nettbutikk bedre

    okt 03, 2019
    20 på 20: Digitroll har utviklet verktøyet Digitracker, som ved hjelp av avansert analyse og overvåking hjelper deg til å øke salget i nettbutikken din.
    Les mer
  • Verdens største pumpeleverandør valgte Digitroll

    okt 02, 2019
    20 på 20: Da en av verdens største leverandører av maritime pumper trengte nye nettsider, ringte de til Digitroll. – Vi er veldig godt fornøyd, sier Framo-sjef, Geir Helgesen.
    Les mer
  • Amazon til Norge med fysisk butikk?

    okt 01, 2019
    20 på 20: Når vil vi se den første, fysiske butikken til Amazon i Norge? Netthandel-ekspert, Patrick Müller fra DIBS tror mange store internasjonale merkevarer snuser på tanken om å dukke fysisk opp i Skandinavia.
    Les mer
  • Nå får du Svosj raskere enn svisj

    sep 30, 2019
    20 på 20: Hørt om Svosj? Det har kommet en ny fraktløsning på markedet som dine kunder kan abonnere på. Våre utviklere kan hjelpe deg med å få Svosj på dagen. Kan Svosj ta opp kampen mot tradisjonelle logistikk-løsninger?
    Les mer
  • 20 gaver fra Digitroll på 20 dager

    sep 30, 2019
    20 på 20: Digitroll kjører i gang en 20-dagers bursdagsfeiring, hvor vi gir deg en gave, hver ukedag. Digitroll er 20 år - og presangene får du servert i form av faglige artikler fra oss.
    Les mer
  • En webpartner for Norges største og minste merkevarer

    sep 25, 2019
    Digitroll fyller 20 år i høst. Få med deg litt av historien til selskapet, samt fasiten på hvordan webselskapet fra Bergen har overlevd de fleste trender og nedturer i .com-markedet.
    Les mer
  • Digitroll på utdanningsmesse

    sep 25, 2019
    Digitroll var til stede på utdanningsmessen Echo Karriere i Bergen denne uken. Få med deg hvorfor dette var viktig for Digitroll - og våre kunder.
    Les mer
  • Spikret ny nettside-kontrakt med Bygger`n

    sep 25, 2019
    Digitroll har sikret seg en omfattende nettsideleveranse til milliardskonsernet E.A Smith som blant annet eier Bygger`n og Hiba-hus. Digitrolls søsterselskap Oktan leverer webdesignet.
    Les mer