Du er her:

Tar opp kampen fra nord med fri frakt

apr 01, 2019

Jobb og Fritid_hovedTromsøs største butikk for jobb- og fritidsbekledning, Jobb og Fritid, er en av få butikker som har fri frakt. - God kundeservice handler om å gjøre noe bedre enn våre konkurrenter. Derfor sender vi varer fra fysisk butikk og nettbutikk til hele landet - uten å ta betalt, sier ​webansvarlig Eivind Johansen.

Nettbutikken til Jobb og Fritid er en avansert NopCommerce-løsning som er brukervennlig for Jobb og Fritid, men også oversiktlig, fristende og ryddig for kundene. Nettsiden er utviklet av Digitroll.

 Besøk nettsiden til Jobb og Fritid

Men det du legger først merke til på nettsiden, oppe i høyre hjørnet på nettsiden, er ordene "​Gratis frakt". Den servicen er det få nettbutikker som gir. I alle fall uten prisforbehold, forteller ​webansvarlig hos Jobb og Fritid, Eivind Johansen.

 Les også hos Digitroll: Dette er god kundeservice på nett

 - Vi merket for drøyt ett år siden at våre kunder i økende grad orienterte seg på nettet før de kom i butikken, eller rett og slett bare bestilte varen rett hjem. Vi holder til i Tromsø med fysisk butikk, og det er faktisk mange av våre kunder som bor i Tromsø, som bestiller på nett og får varen levert gratis hjem i postkassen. Konkurransen innen detaljhandel er stor, og vi måtte skille oss ut med ekstra god kundeservice.

Ta kontakt med Digitroll for å vite mer om gode netthandelsløsninger

-Fri frakt er en del av hva vi synes er god kundeservice. Og det er blitt tatt veldig godt i mot av våre kunder, sier Johansen.

 Setter ikke opp prisene
Jobb og Fritid har ikke lagt på prisene for å kompensere for Fri frakt-tilbudet.

 - Nei, det blir ikke riktig. Flesteparten av våre pakker kan sendes som sporbare brev over hele landet. Det blir langt rimeligere enn å sende som Servicepakke. Våre kunder får stort sett pakker fra oss rett hjem i postkassen, sier Johansen.

Innkasteren fra nettet
Nettsiden til Jobb og Fritid har det siste innen integrasjonsløsninger fra Digitroll. Det vil si at både nettside og fysisk butikk "snakker med hverandre" i sanntid. Bestilles en vare på nett, blir det umiddelbart registrert i butikk. Og omvendt. Lageret er hele tiden oppdatert. Prisene er de samme uansett hvor du handler.

 - Løsningen fra Digitroll har fungert veldig bra. Det siste året har vi sett at kunder kommer inn i butikken, med mobilen i hånden, og peker på varer de vet er i butikken - og vil kjøpe. Da kan vi hente varene rett ned fra hyllene. Det er blitt en litt annerledes butikkhverdag når nettbutikken blir en innkaster til vår fysiske butikk. Dette er nok fremtidens måte å handle på. Derfor var det viktig for oss å få en nettside som fungerte optimalt på mobil, sier Johansen.

Nettbutikken blir kassa-apparat i den fysiske butikken
En annen ting som er spennende med en integrert nett- og fysisk butikk, er at kunden kan bruke delbetalingsløsninger på nett, men hente varen i butikk.

- Den løsningen er det mange som bruker. Ofte kjøper de en kvalitetsvare til flere tusen kroner på nett mens de er i vår fysiske butikk. I stedet for å velge vår fysiske kasse, velger de "delbetaling via Klarna" på nett, og viser dokumentasjon i vår fysiske kasse. Å ha sjansen til å "klikke og hente", åpner også opp for betaling over tid. Det er også god kundeservice, sier ​websjefen.

Neste steg - nettreklame i butikk
På Digitrolls sider kan du lese hvordan en omnikanalsatsing også kan gå andre veien. Altså; la den fysiske butikken være innkaster til nett.

 Les mer her: Slik får de til en godt samspill mellom fysisk butikk og nettbutikk i England

Det er også en tanke som Jobb og Fritid har vurdert. 

- Det er en veldig god idé. Vi har det på listen. Foreløpig handler kundene mest i fysisk butikk hos oss, men netthandel vil bare øke og øke. Å reklamere for nettbutikken vår i vår fysiske butikk, vil kanskje dukke opp etterhvert, sier Eivind Johansen hos Jobb og Fritid i Tromsø.  

Ps! Interessert i å lese en til sak om hvordan kunder bruker mobilen når de skal handle? Få med deg denne saken om klesbutikken Skonnord. De opplever en helt ny kundehverdag.

Digitroll. Vi leverer netthandelsløsning med standard funksjoner eller spesialsøm for å dekke ditt behov. Kontakt oss på epost eller telefon 900 78 050 eller ​55273040.

Siste nyheter