Du er her:

Etablerer unikt samarbeid med unge nettbrukere

apr 02, 2019
BI_studenter
Digitrolls nye fagpanel av forbrukereksperter fra BI: Fra venstre: Maggie Tvedt, Karoline Vogt Hannestad, Olav Rasmussen, Anna Brandsdal, Silje Lygre Unnvik og Denise Molo Candelario. (Foto: Arvid Steen, Digitroll)
 

Vi i Digitroll har lenge snakket om hvor viktig det er å høre på netthandlere i 20-årene. Nå har vi tilknyttet oss en ​faggruppe bestående av 20-åringer fra BI, som skal hjelpe Digitroll og våre kunder til å forstå denne generasjonens handlemønstre på nett.


 Les artikkel hos E-handel.com: Derfor bør du bruke tid på unge netthandlere

Satsingen er splitter ny, og er ikke gjort før. Daglig leder i Digitroll, Patrick Dahl, har heller ikke sett at denne vinklingen er brukt før i e-handelsmarkedet.

Lyst å vite mer om hvordan Digitroll lager nettbutikker? Ta kontakt med oss her

- Digitroll er ikke redd for å prøve noe nytt. Men hver gang vi gjør noe nytt, skal det være til det beste for kundene våre, sier han, før han legger til:

- Vi har lenge snakket om hvor viktig det er å tilpasse nettsiden din folk i tyveårene, om dette er målgruppen din. Det høres logisk ut, men selv om du selger varer til tyveåringer, ser vi ofte nettsider som er designet for ​eldre brukere. Det blir feil. Derfor er vi veldig glade for å få med seks, dyktige BI-studenter med i vårt forbrukerpanel. De skal fortelle oss hva de mener er gode nettsider, hvordan de shopper og hvordan din nettbutikk skal fange deres oppmerksomhet, sier daglig leder i Digitroll, Patrick Dahl.

Få med deg denne saken: Dette skjer når de unge parkerer deg på nett

Bedre nettbutikker
Målet er at Digitroll, med god hjelp fra panelgruppen kan tilby våre kunder enda bedre nettbutikker, dersom de har en målgruppe som heter menn/kvinner  i tyveårene.

Første møte med studentene blir i en podkast som kommer neste uke. 

- Vi gleder oss. Vi bruker nettet stort sett ukentlig til å shoppe og orientere oss rundt. Vi er stort sett på mobilen, derfor er nettsider som ikke er laget for effektiv mobilbruk, lett å sveipe forbi. Og det finnes mange av dem, for å si det slik​. Vi synes det er en kjempespennende mulighet for oss aktive nettbrukere å bli hørt, og for å bli med å påvirke dagens nettbutikk-eiere. Vi ser fram til samarbeidet med Digitroll, sier Digitrolls forbrukerekspert og BI-student, Silje Lygre.



Lyst å vite mer om hvordan Digitroll lager nettbutikker? Ta kontakt med oss her

Ps! Digitroll har nå et ​​team av netthandelseksperter og forbruker-eksperter bestående av åtte dyktige mennesker. Noen unge og fremadstormende, andre erfarne forbrukere og fageksperter som har jobbet med nettbutikker og e-handel i over tyve år. Sammen utgjør de de en styrke for Digitroll, men de skal også være gode faglige hjelpere som skal bidra med informasjon som gjør Digitrolls kunder enda bedre.

Bli enda bedre kjent med Digitroll her

Se også videoen hvor daglig leder hos Digitroll, Patrick Dahl, kommen​terer under​søkelse fra Respons Analyse som viser at unge kvinner under 30 handler mest på nett:

Siste nyheter