Du er her:

Podkast: Har du fått Instagram-resepten?

apr 10, 2019

 

- Jeg er hele tiden på instagram. Nettbutikker som ikke bruker Instagram aktivt som inspirasjons- og salgskanal treffer ikke meg, sier Anna Brandsdal (21). Få med deg Digitrolls podkast "Digitroll Snakk". Denne gangen får du vite hvordan du når unge mennesker i 20-30 årene på nett.

 
Av: Arvid Steen

I podkasten Digitroll Snakk får vi i siste utgave "Instagramresepten" høre om hvordan unge kvinner i tyveårene bruker nettet når de shopper. Her er det mye å lære for deg som har kvinner som målgruppe.

Sjekk også undersøkelsen fra Respons Analyse som forteller at unge kvinner under 30 er de mest aktive på nett

Instagramresepten_ hoved
Digitrolls nye, unge eksperter innen netthandel: Fra venstre: daglig leder i Digitroll, Patrick Dahl, Denise Molo Candelario, Anna Brandsdal og Silje Unnvik. (Foto: Arvid Steen, Digitroll)


For som Silje Unnvik (21) så brutalt sier det:

 - Vi, altså unge kvinner i tyveårene, har hverken tid eller gidder å gå i fysiske butikker på måfå. Jeg handler på nett. Om jeg skal ut i en fysisk butikk, så sjekker jeg på nett at varen finnes, og bruker "klikk og hent". Bomturer skjer ikke lenger, sier hun.

Les også: Digitroll henter inn 20-åringer fra BI til ekspertgruppe

Må ta Instagram på alvor
Daglig leder hos Digitroll, Patrick Dahl, legger til:

 - Vi snakker ofte om "innkastere og omnikanaler" i vår bransje. Det betyr at du må være til stede i flere kanaler, og ha en naturlig flyt mellom kanalene. Etter podkasten "Instagramresepten" bør de fleste skjønne at dersom du ønsker 20-30-åringer inn i butikken din, må du ta Instagram-kanalen på alvor. Jeg tror mange av lytterne vil bli veldig overrasket over hvor sterk innkaster Instagram er i denne målgruppen, sier han.

Digitroll tar de unge på alvor
Det er en god grunn til at Digitroll velger å bruke tid og ressurser på å tilknytte seg unge eksperter i sin nye satsing. Kundene til selskapet skal bli enda mer informert om hvordan de kan drive en effektiv og lønnsom nettbutikk, sier Dahl.

Kontakt Digitroll for å få vite hvordan du får en effektiv og lønnsom nettbutikk

 - Vi har sagt det før. Vi sier det igjen; hører du ikke på 20-30 åringene, så blir du parkert om du driver nettbutikk med denne målgruppen som kunder. Det nytter ikke tro, synse og mene når du skal lage nettbutikk.

- Derfor har vi i Digitroll et ekspertteam av ulike fagfolk og nettbrukere som skal gjøre Digitroll og våre kunder enda bedre til å lage og drive nettbutikk. Vi er veldig glade for at vi blant annet har fått seks BI-studenter med i vårt faglige råd, sier daglig leder hos Digitroll, Patrick Dahl. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Digitroll har vært, i tjue år, og er, en ledende norsk webløsningsbedrift som er eksperter på å lage og drifte nettbutikker, samt tilby løsninger som gjør din nettbutikk synlig og lønnsom. Selskapet har 12 ansatte og har hovedkontor i Bergen.

Kontakt oss for å få vite mer om hvordan du får en effektiv og lønnsom nettbutikk som treffer dine kunder - i alle kanaler.

​Trykk her for å komme rett til kontaktskjema

Trykk her for å sende en epost til daglig leder hos Digitroll, Patrick Dahl

 

Siste nyheter