Du er her:

Digitroll gir deg de beste netthandels-ekspertene i Norge

aug 19, 2019

BI_studenter

Hvorfor satser Digitroll tungt på å fronte eksperter i alle aldre? Svar: Fordi vi ønsker at du skal bli bedre til å drive nettbutikk. Få flere fornøyde kunder. Tjene mer penger. Men hvor finner vi de beste ekspertene som du lærer av?

Hva er forskjellen på en selvutnevnt ekspert - og en som virkelig har noe å bidra med. En ekte ekspert som kan hjelpe deg til å forstå, skjønne ting og kanskje bidra til at du blir bedre?

Kommentar av: Arvid Steen (lille bildet), informasjonsansvarlig, Digitroll

arvid steen_portrett

Om du de siste månedene har fulgt oss via vår nettside, eller via sosiale medier, har du oppdaget at vi har brukt eksperter for å fronte nyheter. For å fortelle om nye trender. Og ikke minst; forklare deg hvordan nye, tekniske netthandelsprodukter, som Digitroll utvikler, virker og kan gjøre din nettbutikk bedre.

La oss ta B2B-markedet først:

Nettsider- og nettbutikker for bedrifter som skal handle med bedrifter er spennende. Samtidig finnes det få eksperter på området. Digitroll har flere erfarne medarbeidere som har jobbet med bedriftsmarkedet i over ti år.

B2B-nettbutikker er ofte mer kompliserte og krevende å lage enn nettbutikker som retter seg mot privatkunder. Digitrolls eksperter bruker ukentlig mye tid på å oppdatere seg på B2B-markededet og selskapets utviklere ser hele tiden etter nye løsninger og produkter som de kan utvikle for å gjøre våre kunder bedre. 

Mange av produktene til B2B-bedrifter er utviklet og laget av Digitroll selv.

Digitrolls fremste ekspert innen B2B-markedet er daglig leder Patrick Dahl. Han har de siste tyve årene vært med å sette opp og legge til rette og skreddersy nettbutikker som er spesiallaget for bedriftsmarkedet. Noen av nettbutikkene tilhører noen av landets mest kjente merkevarer - og det finnes få selskaper i Norge som har kunnskapen og erfaringen med å lage disse nettbutikkene for bedriftsmarkedet.

Digitroll er heldige som har eksperter i eget hus, som få andre webselskaper kan skilte med.

Kontakt Digitroll for en hyggelig nettbutikk/netthandel-prat

Vår jobb er å sørge for at din nettbutikk blir best mulig. For oss i Digitroll handler det ikke kun "om å levere en nettbutikk", for så å lene oss tilbake å slappe av. Vi følger deg opp via support, vi er i kontakt med deg når nye produkter dukker opp. Vi hjelper deg med å finne de beste samarbeidspartnerne vi har kontakt med. Dette gjør selvsagt mange av våre konkurrenter også. Det skulle bare mangle.

Men Digitroll ønsker å være noe mer enn kun en nettbutikk-leverandør. Vi skal være en webpartner. Og en partner skal hjelpe deg med å formidle de beste nyhetene og ekspertene som finnes på markedet. Uten at det koster deg noe.

For vi i Digitroll ønsker også å levere kunnskap til deg. Derfor bruker vi mye tid på å tilknytte oss eksperter innen netthandel.

Så: hvordan og hvor finner vi de beste ekspertene som kan hjelpe deg?

Denne uken hadde jeg et foredrag for 400 studenter hos BI, Bergen hvor jeg fortalte litt om dette. For noen måneder siden opprettet vi BI/Digitrolls unge ekspertråd. Så kan du spørre deg; " Nja, men dere i Digitroll er jo eksperter i kraft av 20 års rutine og erfaring med netthandel?"

Ja, er det korte svaret. Det er riktig. Digitroll har mest sannsynlig noen av Norges flinkeste teknikere og utviklere i staben. Og en daglig leder som kan det meste om hvordan hjelpe kunder med å få på plass en lønnsom og brukervennlig nettside/nettbutikk.

 Les også: Fire ting du må gjøre for å få netthandelssuksess

Men netthandel endrer seg. Kundene endrer seg. Teknologien endrer seg ekstremt fort. Og om din nettbutikk ikke endrer seg - vel, da har du ikke nettbutikk mer.

 " Men hvordan kan vi være eksperter? Vi har jo ikke peiling på netthandel?" Spørsmålet fikk jeg fra salen, fra en par og tyve år gammel kvinnelig BI-student.

 "Handler du mye på nett via mobilen, spurte jeg"?

 " Nesten utelukkende. Ofte via snapchat og Instagram, svarte hun.

 " Da er du brutalt ærlig med hvilke nettsider du sveiper forbi, og hvilke som er tilrettelagt din målgruppe, da?

 "Ja, de som ikke fenger, sveipes bort. De som ikke tar meg på alvor, bruker jeg ikke", var hennes konklusjon.

 " En fersk undersøkelse fra Respons Analyse og Digitroll viser at kvinner mellom 20-30 år handler mest på nett. Du er en viktig kunde for mange. Det betyr at dine meninger om hva som fungerer på nett er viktig for dem å høre. Disse nettbutikkene kan være Digitrolls kunder.

" Å ha deg som ekspert i vårt ekspertråd er gull verdt. Å få tilgang til unge mennesker kunnskap om hvordan de bruker nettet er viktig for våre kunder å vite. Derfor er du en viktig ressurs for Digitroll - og våre kunder", svarte jeg.

 " Kult", svarte hun og la til: "Tøft at noen legger merke til oss storshoppere på nett", smilte hun.

Les mer her om Digitroll/BIs ekspertråd

Poenget er at vi i Digitroll bruker mye tid og krefter på å finne de ekspertene som kan hjelpe våre kunders nettbutikker til å bli mer effektive, brukervennlige og lønnsomme. Derfor opprettet vi BI/Digitrolls ekspertråd.

Ingen av våre konkurrenter gjør det. Vi har fått nasjonal oppmerksomhet for denne satsingen som vi synes er grådig gøy, og lærerik for oss og våre kunder.

Samtidig har vi et ekspertpanel bestående av flere, eldre eksperter som har jobbet med netthandel i over tyve år. De kan gi våre kunder et annet perspektiv og faglige råd via videoer, podkast og skriftlige nyheter.

 Vi er i alle kanaler.

 Les også: Digitroll på Facebook

 Vi har tilknyttet oss ekspertise i Respons Analyse som gir oss undersøkelser og fôrer oss med trender. som vi bruker som nyhetssaker i media, i sosiale medier og på våre nettsider. Informasjon og kunnskap om netthandel vi håper våre kunder setter pris på.

Når vi dukker opp i media ( TV2 i sommer for eks) er det ikke fordi vi er selvdiggere som synes det er stas å fortelle om Digitroll. Vi synes det er stort med oppmerksomhet om vår merkevare, men det viktigste er at vi får tilgang til enda flere kanaler til å snakke om faget netthandel.

Kontakt Digitroll for en hyggelig nettbutikk/netthandel-prat

Slik at våre kunder blir enda mer informert om hva som skjer i deres bransje.

Derfor vil du også i framtiden få faglige podkaster fra oss. Videointervjuer med eksperter i ulike aldre. Nyheter på Digitrolls nettside. Og innimellom dukker vi kanskje opp på TV, eller i en avis nær deg.


Se også denne videoen: Fersk analyse: Dette er viktigst for nordmenn som handler på nett:


Alt dette gjør vi fordi vi ønsker å dele kunnskap med deg som kunde - og potensiell kunde. Gratis. Fordi vi er mer enn en "bare en nettbutikk/nettside-leverandør.

Vi skal være en webpartner og ekspert som skal gjøre deg bedre og mer kunnskapsrik. Det setter vi pris på. Du vil forhåpentligvis gjøre det - og ikke minst vil dine kunder gjøre det - når du er først ute med å tilpasse din nettbutikk i takt med trender og din målgruppe.

Hør podkasten med en av våre rutinerte eksperter: Kommersiell selvdigging og butikkdød

For er du 50 år og driver en nettbutikk hvor dine kunder er unge kvinner mellom 20-30 for eksempel, trenger du informasjon om hvordan denne målgruppen tenker, sveiper og fungerer på nettet.

Da er det greit å vite at du har gode eksperter tilgjengelig via Digitrolls kanaler - som vet hva som er nødvendig for at nettopp du skal bli en netthandelsekspert. Uansett om du har en nettbutikk hvor privatkunder er målgruppen - eller driver en nettbutikk for bedriftskunder​.

Digitroll har ekspertene som står klar til å hjelpe deg.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ps! Vil du høre en god blogg om netthandel? Få med deg denne eksperten fra Sverige i Digitrolls podkast: DigitrollSnakk

Ps2! Lyst til å vite mer om hvordan Digitroll skiller seg ut? Hør på vår egen ekspert, teknisk sjef Einar Godø.

Siste nyheter

  • Digitroll får hjelp av mediebank-eksperter

    nov 12, 2019
    Nå kan du endelig få kontroll over mediafilene dine, pluss andre viktige dokumenter. Digitrolls nye samarbeid med bildebank-ekspertene i Screentek hjelper deg med å få kontroll.
    Les mer
  • Nå får du døgnåpen kundeservice med Digitroll Chatbot

    nov 11, 2019
    Visste du at Digitroll hjelper deg med å få en chatbot i din B2B og B2C-nettbutikk? Nå vet du det, og da kan du også lese litt mer om hvordan Digitroll-kunde Princess bruker chatboten PIA som kundebehandler på nett.
    Les mer
  • Slik unngår du at Black Friday ikke går i svart

    nov 08, 2019
    Black Friday... Gleder du deg? Eller gruer du deg? Vår prosjektleder Anja Øren Wanvik gir deg gode tips om hvordan du skal få en best mulig handelsdag - i din B2B- eller B2C-nettbutikk, eller i fysisk butikk.
    Les mer
  • Omsetningen skjøt i været da nettbutikken kom på plass

    nov 06, 2019
    20 på 20: Omsetningen til Suser i Sivet skjøt voldsomt i været da de fikk en nettbutikk fra Digitroll. Suser i Sivet har fått til en perfekt omnikal-satsing mellom fysisk butikk og nettbutikk.
    Les mer
  • Digitroll-kunde Princess økte omsetningen med 40 prosent i oktober

    nov 05, 2019
    Noen som sa at det går dårlig i hele retailbransjen? Princess-gruppen opplever en markant vekst i oktober på 40 prosent ​i sin B2C-nettbutikk, og tosifret vekst jevnt over i de fysiske butikkene.
    Les mer
  • Digitroll-kunde redder 4000 tonn mat årlig

    nov 05, 2019
    Alltid motiverende å lese om Digitroll-nettbutikker som gjør det bra. Holdbart er gode på nett og i fysisk butikk med å selge mat som nesten er utgått på dato. I dag fikk de et stort oppslag i DN.
    Les mer
  • Slik øker du salget med godt innhold

    nov 04, 2019
    Synes du det er vanskelig å få laget godt innhold til din nettside eller nettbutikk? Digitrolls søsterselskap, Cox, leverer godt redaksjonelt innhold til nettsider og nettbutikker.
    Les mer
  • Disse kundene er mest opptatt av å handle bærekraftig

    okt 29, 2019
    Kvinner er langt mer opptatt av å handle etisk, miljøvennlig og bærekraftig på nett. Halvparten av alle menn bryr seg ikke, viser en undersøkelse fra Respons Analyse. Se hvem som bryr seg mest - og hvilken alder de er i.
    Les mer
  • 20 på 20 - her får du alle artiklene

    okt 25, 2019
    20 på 20 - sammendrag: Fått med deg alle sakene i vår bursdagspresang til deg de siste 20 dagene? Her får du alle fagsakene samlet på ett sted. Videoer, podkaster og intervjuer med fagfolk og kunder:) Håper du blir litt klokere på netthandel og nettside-løsninger.
    Les mer
  • Slik fikk Princess-kjeden suksess med sin omnikanal-satsing

    okt 24, 2019
    20 på 20: Blogg: Hvorfor lykkes Princess-kjeden med både fysiske butikker og nettbutikker, samtidig som urovekkende mange retailbutikker sliter med å få sin omnikanal til å fungere? I denne bloggen får du fasiten fra Digitrolls ekspert.
    Les mer
  • NOR PR gir deg en stemme

    okt 23, 2019
    20 på 20: Digitrolls søsterselskap, NOR PR, hjelper deg til å bli sett, hørt og forstått. PR-byrået hjelper deg til å nå igjennom all kommunikasjonsstøyen rundt oss.
    Les mer
  • En del av Nordens største kommunikasjonshus

    okt 22, 2019
    20 på 20: – Vi er glad for at Digitroll er en viktig del i et av Nordens største kommunikasjonshus. Det gagner både små og store kunder til webselskapet, sier konsernsjef i Media Bergen, Ove Grønnevik.
    Les mer
  • Webinarer som du lærer noe av

    okt 21, 2019
    20 på 20: Digitroll ønsker at du som driver nett,- og fysisk butikk, skal bli så god som mulig. Derfor holder vi jevnlig webinarer. Nå er tiden inne for å melde seg på et webinar du ikke bør gå glipp av.
    Les mer
  • Et skilt-partnerskap

    okt 18, 2019
    20 på 20: Flere av Digitrolls kunder har vært med i mange år. Få med deg denne spesielle bedriften; Lator skiltfabrikk. De har en nisjenettbutikk du kanskje ikke visste eksisterte...
    Les mer
  • Fire regler du må huske på om du vil ha nettbutikk-suksess

    okt 17, 2019
    20 på 20: Har du husket de fire, viktige punktene som skiller en god nettbutikk fra den dårlige? Digitrolls netthandels-ekspert Patrick Dahl hjelper deg med fasiten.
    Les mer
  • Skreddersydde nettside til arkitektene

    okt 16, 2019
    20 på 20: I jubileumsåret 2019 har Digitroll markert seg kraftig som en nettside-leverandør til kjente, norske bedrifter. Blant annet et arkitektkontor som er opptatt av rene linjer og god design, har valgt Digitroll.
    Les mer
  • Full tank med Oktan og Digitroll

    okt 15, 2019
    20 på 20: Visste du at ehandelsspesialisten Digitroll er en del av et stort kompetansemiljø i Media Bergen-konsernet? Digitroll henter inn ressurser fra sine søsterselskaper - slik at din nettbutikk eller nettside blir enda bedre.
    Les mer
  • Spesialbakte en B2B-nettbutikk til Baker Brun

    okt 14, 2019
    20 på 20: Da Baker Bruns konsernsjef Ove Bruntveit var på jakt etter en spesialtilpasset B2B-nettbutikk, tok han kontakt med Digitroll - og de kunne levere en løsning ingen andre kunne matche.
    Les mer
  • Trenger du egentlig flygende droner og roboter på nettlageret ditt?

    okt 11, 2019
    20 på 20: Det er lenge siden lagerautomat var forbeholdt de største aktørene. Digitrolls samarbeidspartner Lager & Industrisystemer hjelper deg med fornuftig logistikk på lageret. Mest sannsynlig trenger du ikke flygende droner og roboter.
    Les mer
  • Slik blir dine ansatte gode ambassadører i sosiale medier

    okt 10, 2019
    20 på 20: Har du lyst til at dine ansatte skal være gode ambassadører for bedriften din i sosiale medier? Sosiale medier-ekspert, Eirik Berge har fasiten til deg.
    Les mer