Du er her:

Digitroll gir deg de beste netthandels-ekspertene i Norge

aug 19, 2019

BI_studenter

Hvorfor satser Digitroll tungt på å fronte eksperter i alle aldre? Svar: Fordi vi ønsker at du skal bli bedre til å drive nettbutikk. Få flere fornøyde kunder. Tjene mer penger. Men hvor finner vi de beste ekspertene som du lærer av?

Hva er forskjellen på en selvutnevnt ekspert - og en som virkelig har noe å bidra med. En ekte ekspert som kan hjelpe deg til å forstå, skjønne ting og kanskje bidra til at du blir bedre?

Kommentar av: Arvid Steen (lille bildet), informasjonsansvarlig, Digitroll

arvid steen_portrett

Om du de siste månedene har fulgt oss via vår nettside, eller via sosiale medier, har du oppdaget at vi har brukt eksperter for å fronte nyheter. For å fortelle om nye trender. Og ikke minst; forklare deg hvordan nye, tekniske netthandelsprodukter, som Digitroll utvikler, virker og kan gjøre din nettbutikk bedre.

La oss ta B2B-markedet først:

Nettsider- og nettbutikker for bedrifter som skal handle med bedrifter er spennende. Samtidig finnes det få eksperter på området. Digitroll har flere erfarne medarbeidere som har jobbet med bedriftsmarkedet i over ti år.

B2B-nettbutikker er ofte mer kompliserte og krevende å lage enn nettbutikker som retter seg mot privatkunder. Digitrolls eksperter bruker ukentlig mye tid på å oppdatere seg på B2B-markededet og selskapets utviklere ser hele tiden etter nye løsninger og produkter som de kan utvikle for å gjøre våre kunder bedre. 

Mange av produktene til B2B-bedrifter er utviklet og laget av Digitroll selv.

Digitrolls fremste ekspert innen B2B-markedet er daglig leder Patrick Dahl. Han har de siste tyve årene vært med å sette opp og legge til rette og skreddersy nettbutikker som er spesiallaget for bedriftsmarkedet. Noen av nettbutikkene tilhører noen av landets mest kjente merkevarer - og det finnes få selskaper i Norge som har kunnskapen og erfaringen med å lage disse nettbutikkene for bedriftsmarkedet.

Digitroll er heldige som har eksperter i eget hus, som få andre webselskaper kan skilte med.

Kontakt Digitroll for en hyggelig nettbutikk/netthandel-prat

Vår jobb er å sørge for at din nettbutikk blir best mulig. For oss i Digitroll handler det ikke kun "om å levere en nettbutikk", for så å lene oss tilbake å slappe av. Vi følger deg opp via support, vi er i kontakt med deg når nye produkter dukker opp. Vi hjelper deg med å finne de beste samarbeidspartnerne vi har kontakt med. Dette gjør selvsagt mange av våre konkurrenter også. Det skulle bare mangle.

Men Digitroll ønsker å være noe mer enn kun en nettbutikk-leverandør. Vi skal være en webpartner. Og en partner skal hjelpe deg med å formidle de beste nyhetene og ekspertene som finnes på markedet. Uten at det koster deg noe.

For vi i Digitroll ønsker også å levere kunnskap til deg. Derfor bruker vi mye tid på å tilknytte oss eksperter innen netthandel.

Så: hvordan og hvor finner vi de beste ekspertene som kan hjelpe deg?

Denne uken hadde jeg et foredrag for 400 studenter hos BI, Bergen hvor jeg fortalte litt om dette. For noen måneder siden opprettet vi BI/Digitrolls unge ekspertråd. Så kan du spørre deg; " Nja, men dere i Digitroll er jo eksperter i kraft av 20 års rutine og erfaring med netthandel?"

Ja, er det korte svaret. Det er riktig. Digitroll har mest sannsynlig noen av Norges flinkeste teknikere og utviklere i staben. Og en daglig leder som kan det meste om hvordan hjelpe kunder med å få på plass en lønnsom og brukervennlig nettside/nettbutikk.

 Les også: Fire ting du må gjøre for å få netthandelssuksess

Men netthandel endrer seg. Kundene endrer seg. Teknologien endrer seg ekstremt fort. Og om din nettbutikk ikke endrer seg - vel, da har du ikke nettbutikk mer.

 " Men hvordan kan vi være eksperter? Vi har jo ikke peiling på netthandel?" Spørsmålet fikk jeg fra salen, fra en par og tyve år gammel kvinnelig BI-student.

 "Handler du mye på nett via mobilen, spurte jeg"?

 " Nesten utelukkende. Ofte via snapchat og Instagram, svarte hun.

 " Da er du brutalt ærlig med hvilke nettsider du sveiper forbi, og hvilke som er tilrettelagt din målgruppe, da?

 "Ja, de som ikke fenger, sveipes bort. De som ikke tar meg på alvor, bruker jeg ikke", var hennes konklusjon.

 " En fersk undersøkelse fra Respons Analyse og Digitroll viser at kvinner mellom 20-30 år handler mest på nett. Du er en viktig kunde for mange. Det betyr at dine meninger om hva som fungerer på nett er viktig for dem å høre. Disse nettbutikkene kan være Digitrolls kunder.

" Å ha deg som ekspert i vårt ekspertråd er gull verdt. Å få tilgang til unge mennesker kunnskap om hvordan de bruker nettet er viktig for våre kunder å vite. Derfor er du en viktig ressurs for Digitroll - og våre kunder", svarte jeg.

 " Kult", svarte hun og la til: "Tøft at noen legger merke til oss storshoppere på nett", smilte hun.

Les mer her om Digitroll/BIs ekspertråd

Poenget er at vi i Digitroll bruker mye tid og krefter på å finne de ekspertene som kan hjelpe våre kunders nettbutikker til å bli mer effektive, brukervennlige og lønnsomme. Derfor opprettet vi BI/Digitrolls ekspertråd.

Ingen av våre konkurrenter gjør det. Vi har fått nasjonal oppmerksomhet for denne satsingen som vi synes er grådig gøy, og lærerik for oss og våre kunder.

Samtidig har vi et ekspertpanel bestående av flere, eldre eksperter som har jobbet med netthandel i over tyve år. De kan gi våre kunder et annet perspektiv og faglige råd via videoer, podkast og skriftlige nyheter.

 Vi er i alle kanaler.

 Les også: Digitroll på Facebook

 Vi har tilknyttet oss ekspertise i Respons Analyse som gir oss undersøkelser og fôrer oss med trender. som vi bruker som nyhetssaker i media, i sosiale medier og på våre nettsider. Informasjon og kunnskap om netthandel vi håper våre kunder setter pris på.

Når vi dukker opp i media ( TV2 i sommer for eks) er det ikke fordi vi er selvdiggere som synes det er stas å fortelle om Digitroll. Vi synes det er stort med oppmerksomhet om vår merkevare, men det viktigste er at vi får tilgang til enda flere kanaler til å snakke om faget netthandel.

Kontakt Digitroll for en hyggelig nettbutikk/netthandel-prat

Slik at våre kunder blir enda mer informert om hva som skjer i deres bransje.

Derfor vil du også i framtiden få faglige podkaster fra oss. Videointervjuer med eksperter i ulike aldre. Nyheter på Digitrolls nettside. Og innimellom dukker vi kanskje opp på TV, eller i en avis nær deg.


Se også denne videoen: Fersk analyse: Dette er viktigst for nordmenn som handler på nett:


Alt dette gjør vi fordi vi ønsker å dele kunnskap med deg som kunde - og potensiell kunde. Gratis. Fordi vi er mer enn en "bare en nettbutikk/nettside-leverandør.

Vi skal være en webpartner og ekspert som skal gjøre deg bedre og mer kunnskapsrik. Det setter vi pris på. Du vil forhåpentligvis gjøre det - og ikke minst vil dine kunder gjøre det - når du er først ute med å tilpasse din nettbutikk i takt med trender og din målgruppe.

Hør podkasten med en av våre rutinerte eksperter: Kommersiell selvdigging og butikkdød

For er du 50 år og driver en nettbutikk hvor dine kunder er unge kvinner mellom 20-30 for eksempel, trenger du informasjon om hvordan denne målgruppen tenker, sveiper og fungerer på nettet.

Da er det greit å vite at du har gode eksperter tilgjengelig via Digitrolls kanaler - som vet hva som er nødvendig for at nettopp du skal bli en netthandelsekspert. Uansett om du har en nettbutikk hvor privatkunder er målgruppen - eller driver en nettbutikk for bedriftskunder​.

Digitroll har ekspertene som står klar til å hjelpe deg.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ps! Vil du høre en god blogg om netthandel? Få med deg denne eksperten fra Sverige i Digitrolls podkast: DigitrollSnakk

Ps2! Lyst til å vite mer om hvordan Digitroll skiller seg ut? Hør på vår egen ekspert, teknisk sjef Einar Godø.

Siste nyheter