Du er her:

Ingen netthandel-bråstopp for dem som kjører riktig

sep 10, 2019

patrick og fanapost

Patrick Dahl (Foto: Ståle Melhus, Fanaposten)

"Nå er nettbutikk dårlig butikk" står det på fronten til DN i dag. Men det er ikke nødvendigvis riktig. Digitrolls kunder med nettbutikk,- og fysisk butikk tjener godt med penger, sier daglig leder Patrick Dahl (bildet).

Les også: Slik får du en god omnikanal

 førsteside_DN– Det er mange rene nettbutikker som taper penger. Men å si at det er "bråstopp for netthandelselskaper", er ikke helt riktig. Du er mer sårbar når du kun har en nettbutikk. Men nesten samtlige av Digitrolls kunder har vært lure, og kombinerer nettbutikk med fysisk butikk. Altså en god omnikanalsatsing. Dermed vil begge butikktypene hjelpe hverandre, og fungere som innkastere for hverandre. Det er også gledelig å se at nesten samtlige av Digitrolls kunder tjener godt med penger, sier daglig leder i Digitroll, Patrick Dahl.

 Slik får du en lønnsom nettbutikk

Løft for fysiske butikker
Tall fra interesseorganisasjonen Virke viser også at tallene for konkurser i fysiske butikker gikk ned med 15 prosent i fjor, mens konkurstallene for rene nettbutikker steg med 43 prosent i samme periode, skriver DN.

 Kontakt Digitroll her

Samtidig shopper stadig flere av oss på nettet, men mange, rene nettbutikker sliter med å få overskudd.

 Les også: Velger norske nettbutikker

 – Trenden er at andelen som går med underskudd øker, sier Harald Andersen som er direktør for handel i Virke, til Dagens Næringsliv.

 Ikke e-handel, men handel
Digitroll-sjefen har stor på at rene nettbutikker kan overleve helt fint, men da må de tilpasse seg kundene. "Klikk og hent" blir stadig mer etterspurt, forteller han.

 Les også: Suksess med omnikanal: Slik fikk Princess det til

Få også med deg dette webinaret med Digitroll-kunde Princess:


– Vi i Digitroll jobber med å hjelper våre omnikanal-kunder med strategier hvor de kombinerer nettbutikk med fysisk butikk på en best mulig måte. "Klikk og hent" er noe flere og flere kunder forventer at nettbutikker har. Enten ved at nettbutikken har sentrale hentelagre, eller fysiske butikker, sier Dahl.

Han legger raskt til:

– Leveringstid blir bare viktigere og viktigere. Og de som driver nettbutikk må være tett på kunden. En gjennomtenkt omnikanalsatsing er dermed veien å gå.

Les også: Slik tenker de unge i tyveårene når de handler på nett

– Da ser jeg ingen "bråstopp for netthandel" med en resultatøkning kombinert med fysisk butikk. Det er veien å gå for lønnsom drift. Vi må slutte å snakke om kun e-handel. Det dreier seg om handel. Og det å være smart med å tenke i flere kanaler, når undersøkelser viser at kunden ønsker nettopp den valgmuligheten.

– Og nettopp lønnsom drift for våre kunder leverer Digitroll hver dag, sier Dahl.

PS! Interessert å lese enda mer om nettservice: Hva med denne: Wall Marts ansatte tar webordre med seg til kunder på veien hjem

Siste nyheter