Du er her:

Digitracker gjør din nettbutikk bedre

okt 03, 2019

Digitracker er en stor nyhet for deg som har nettbutikk. ​Digitracker er en plug-in ​i netthandelløsningen nopCommerce. Digitracker bidrar til økt salg i din nettbutikk - og ikke minst: sørger for at dem som forlater butikken din uten å betale - kommer tilbake for å handle.

Netthandelstatistikk viser at drøyt 70 prosent av alle nettkunder forlater nettbutikken din før de når kassa-apparatet. Ofte har de mange varer i kurven, men av ulike årsaker lar de handlevognen ligge.

- Digitracker kan bidra til å redusere dette tallet drastisk, sier Arnstein Raunehaug, Digitrolls ekspert på kundeadferd.

Interessert i mer informasjon? Kontakt patrick@digitroll.no

Digitracker gir deg svar på tre av de viktigste spørsmålene du må stille deg som nettbutikk-eier:

* Hva kikker mine kunder på i nettbutikken?
* Hvor i kjøpsprosessen forlater kundene nettsiden min?
* Hvordan kan jeg justere mine betalingsløsninger slik at flere kunder fullfører kjøpet?

Analyse hjelper deg til å få oversikt
Digitroll har fått mange henvendelser fra nettkunder som er fortvilet over at de ikke kan svare på disse spørsmålene. Derfor har webbyrået utviklet Digitracker som, ved hjelp av analyser av kunders vei fra de legger varer i handlekurven til de sjekker ut og betaler, kan hjelpe nettbutikkeier til å finne ut hvordan kjøpsopplevelsen kan bli bedre, sier Arnstein.

Noen ganger kan det være så enkelt at kundene dine ikke er fornøyd med at du bare har et betalingsalternativ, eller at det er for mye styr med registrering før man fullfører kjøpet.

 Nå har vi en fasit
- Før kunne vi synse om hvorfor kundene forlot nettbutikken rett før de skulle betale. Med analyseverktøyet Digitracker får vi fasiten, og bidrar til økt salg ved enkle justeringer og forbedringer av det kundene dine ikke liker, sier daglig leder hos Digitroll, Patrick Dahl.

 google_graph_3
Dette bildet viser hvilke resultater Digitracker kan vise en eier av en nettbutikk. Grafene viser at kun 22 prosent som legger noe i handlekurven, faktisk går hele veien og kjøper varene. 78 prosent av besøkende til denne nettbutikken setter fra seg handlekurven og forlater butikken - uten å handle. (illustrasjon, Digitroll)


Blir utfordret av kundene
Produktet er et resultat av tett samarbeid med Digitrolls kunder.

–  Digitracker har vært etterlyst av våre kunder lenge. Vi i Digitroll utvikler ofte nye produkter og tillegg på grunnlag av det våre kunder etterlyser. Vi setter stor pris på at våre dyktige utviklere blir utfordret til å lage nye produkter som kan hjelpe flesteparten av våre kunder til økt salg, sier daglig leder Patrick Dahl hos Digitroll.

Kan hjelpe kunder tilbake
Digitracker kan også bidra til en mer effektiv retargeting-jobbing. Det betyr at kunder som forlater nettbutikken din uten å ha handlet, kan følges opp i sosiale medier, og på Googles flater. 

Interessert i mer informasjon? Kontakt patrick@digitroll.no

Ps! Digitroll fyller 20 år i høst. Artikkelen du har lest er en del av et konsept vi har kalt "20 på 20".
Vår gave til våre lesere, følgere og kunder er 20 fagsaker om netthandel, nettbutikk og nettsider. Og ikke minst; webløsninger. Vi har intervjuet fagpersoner, eksperter, kunder og egne ansatte i Digitroll. Hver ukedag i 20 dager skal vi komme med en ny fagartikkel, som vi tror skal gi deg økt kunnskap. Vi håper du setter pris på presangen fra oss:)

Les alle jubileumssakene 20 på 20 her

Har du et bursdagsønske? Hva har du lyst å lese mer om? Kontakt arvid@digitroll.no - så kan det hende at ditt ønske blir oppfylt i Digitrolls kanaler:)

20 på 20 logo

Siste nyheter