Du er her:

Gir kundene det de vil ha

okt 07, 2019
suser i sivet

Gründer og daglig leder, Siv Heleen Grødem, i klesbutikken Suser i Sivet har 60 000 trofaste følgere og kunder på Facebook. Nettbutikken har Digitroll vært med å utvikle. I dag er ​Suser i Sivet en av Norges mest suksessrike nettbutikker. - Vår butikk ble født på Facebook, sier hun.

I sommer fikk en av Digitrolls eldste kunder, Suser i Sivet, tre sider i Finansavisen. Men enda mer heder og ære fikk de i september. Da ble Suser i Sivet kåret til Årets Butikk under handelskonferansen til Virke.

Les saken her

Suser i Sivet har vært kunde av Digitroll i ​fem år. Da klesbutikken startet for drøyt 15 år siden, satset gründer Siv Heleen Grødem enkle men effektive tiltak for å gjøre seg kjent:

* Profilering av klærne gjennom Facebook. Hyppige oppdateringer om nye klær og inspirasjon.

* En god nettside som det var enkelt å handle fra og drifte for de ansatte

* God innhold. Alle produktbilder ble tatt selv.

* Geniunt tro mot kvalitetsvarer. Ingen rabattkuponger og tilbud.

Brukte Facebook for å booste merkevaren
Resepten virket fra dag èn.

- Jeg gjorde det enkelt. Risikoen ved oppstart var tilnærmet lik null. Kundene la fort merke til oss gjennom hyppig eksponering via Facebook. Siden oppstarten hadde vi en positiv bunnlinje. Det har vi hatt siden. I 2017 omsatte Suser i Siver for 49 millioner kroner. De fem siste årene har omsetningen til sammen rundet 160 millioner kroner, sier hun til Finansavisen.

I dag har Suser i Sivet rundt 60 000 følgere. Målgruppen for klesbutikken er kvinner i alderen 35-60 år.

Følg Suser i Sivet på Facebook

- Vi henvender oss til kjøpesterke kvinner som trenger profesjonelle råd og veiledning til å finne det rette antrekket, sier Hellen Grødem til avisen.

Fasit på hvordan ta vare på kundene
For ​​fire år siden var det Digitroll som ​utviklet ​nettbutikken til Suser i Sivet. Siden oppstarten har de to hatt et tett og godt samarbeid med å utvikle siden. Suser i Sivet har gjort det meste riktig, sier daglig leder i Digitroll, Patrick Dahl.

- Jeg pleier å trekke fram Suser i Sivet når jeg snakker med andre eksisterende og potensielt nye kunder. Suser i Sivet er dødsrå på innhold og god kundeservice. På de områdene har de fleste norske nettbutikker mye å lære. I løpet av årenes løp har Suser i Sivet og Digitroll utviklet oss. Vi har lært av hverandre - og blitt bedre netthandel-eksperter. Det er en stor glede å ha Suser i Sivet med i Digitroll-porteføljen, sier Dahl.

Kontakt Digitroll for å vite mer om hvordan du også kan få en god nettbutikk

Omsetningshjelp via en app
Siv Heleen Grødem har skjønt det mange nettbutikk-eiere burde ha som mantra:

- Jeg gir mine kunder det de vil ha. Daglig poster jeg to innlegg på Facebook med klesnyheter og bilder som er ment til å inspirere.

Men hun legger til at hun er mindre avhengig av sosiale medier nå, enn da hun startet for 15 år siden.

- Jeg har vært flink til å ta i bruk ny teknologi, og såvidt meg bekjent er jeg den eneste frittstående klesbutikken som har utviklet en egen app, slik at jeg ikke trenger å være så avhengig av sosiale medier, sier hun til Finansavisen.

Mellom 30-40 av omsetningen til Suser i Sivet kommer via kjøp fra appen. 55 prosent av omsetningen kommer fra nettbutikken, mens resterende salg kommer fra den fysiske butikken - som kom først.

( Saken fortsetter under bildet)

Screenshot 2019-05-28 at 09.50.55









 

 Hun legger til at hun har lite til overs for "kjøp og kast"- innen klesbransjen.

 - Den største miljøgevinsten mener vi er å kjøpe færre, men mer varige plagg. Det ønsker vi å fokusere mer på fremover. Tilbud og rabattkuponger skal ikke være det vi overlever på. Det er tøff linje å ta, men jeg tar utfordringen! sier hun i intervjuet med Finansavisen. 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Digitroll er en av Norges ledende aktører innen e-handel, nettsideproduksjon og nettbutikkløsninger og effektiv produksjon av produkter som gjør din nettside god. Digitroll har i 20 år laget gode nettbutikker til flere hundre norske selskaper. Kontakt daglig leder Patrick Dahl for å få vite mer om hvordan Digitroll kan hjelpe deg. patrick@digitroll.no

Siste nyheter