Du er her:

En del av Nordens største kommunikasjonshus

okt 22, 2019

Ove_Gronnevik_Media Bergen_Digitroll_netthandel_omnikanal_Visma_nettbutikk_– Media Bergen-konsernet består av 15 bedrifter og har 250 ansatte. Vi er glade for at Digitroll, som er en av Norges fremste netthandels-eksperter, ​bidrar med sin kunnskap i et av Nordens største kommunikasjonshus.

Det er konsernsjef Ove Grønnevik (bildet) i Media Bergen som sier dette. 

Han legger til:

 – Media Bergen ønsker i framtiden å fremstå som en mer og mer samlet enhet. Digitroll blir en viktig brikke i dette bildet. Det vil også konsernets kunder tjene på, sier han.

Kontakt Digitroll for en entusiastisk prat om netthandel eller nettsider. Eller begge deler.

Alle i familien er eksperter
Høsten 2017 ble Digitroll en del av et av Nordens største kommunikasjonshus. 

Fra før av har Media Bergen mange kreative selskaper innen PR, markedsføring, reklame og teknologi og analyse. Men nykommeren Digitroll bidro med en kunnskap som var etterspurt.

 – Media Bergen skal ha selskaper som dekker alt som et kommunikasjonshus skal ha for å tilby sine kunder en komplett portefølje av tjenester til sine kunder.

– For et halvannet år siden så vi at vi manglet en i "familien" som er dyktige på nettbutikker. Vi hadde hørt om Digitroll, og tok kontakt med dem for å se om de ville bli en del av Media Bergen-konsernet. Det ville de heldigvis, sier Ove Grønnevik.

Fikk gigantavtale sammen
Byggern_Digitroll_netthandel_B2B_B2C_ehandel_NettbutikkDaglig leder i Digitroll, Patrick Dahl, mener at man ofte blir sterkere sammen, enn alene i kampen om de store kundene.

 – Målet vårt med å bli en del av Media Bergen-konsernet var selvsagt å få flere kunder og samarbeide godt med de andre selskapene i konsernet. I høst har vi for alvor fått sett effekten av godt samarbeid. Sammen med vårt søsterselskap Oktan, fikk vi en storkontrakt med milliardkonsernet E.A Smith. Digitroll var prosjektleder, men vi ønsket at Oktan skulle stå for designet av de nye nettsidene til konsernet.

– Sammen fikk vi avtalen. Det var et godt eksempel på samarbeid innad i familien. Vi håper på flere slike samarbeidsavtaler, sier Dahl.

 Les mer om den saken her

 ​Her kan du også lese mer om avtalen med milliardkonsernet

Tilfører noe nytt og spennende
Ove Grønnevik er spent på utviklingen til Digitroll i tiden framover.

 – Netthandel har vokst voldsomt de siste årene. Det blir mer og mer viktig å ha en nettbutikk som er godt laget i alle ledd. Samtidig er Digitroll eksperter på å lage nettbutikker og nettsider til dem som også har en fysisk butikk. Den kombinasjonen er det ikke mange som får til. Da snakker vi om en omnikanalsatsing - hvor nettbutikken fungerer som en innkaster til fysisk butikk og motsatt.

– De fleste av Digitrolls kunder har begge typer butikker, og er takknemlig for at Digitroll har 20 års erfaring med god omnikanalsatsing, sier Grønnevik.

 Han legger til med et smil:

 – Det er få, om ingen andre ehandelsspesialister i Norge som har eksistert i 20 år. Det er et kvalitetstempel for Digitroll. Og ikke minst betryggende for nye og eksisterende kunder at i løpet av årene løp er det blitt bygget opp mye fagkunnskap om netthandel som ikke finnes andre steder i Norge, sier Grønnevik.

Kontakt Digitroll for en entusiastisk prat om netthandel eller nettsider. Eller begge deler.


Patrick Dahl_Digitroll_netthandel_nettbutikk_ehandel_omnikanal_VismaPatrick Dahl, daglig leder i webselskapet Digitroll. (Foto: Ståle Melhus. Fanaposten)

Digitroll-sjefen vil også trekke fram at samarbeidet også kommer Digitrolls ansatte til gode:

 – Å være del av Media Bergen er også kompetansedrivende for ansatte i Digitroll, det er nemlig kompetanse vi leverer til våre kunder.  Digitroll er utvilsomt ehandelsekspertene i konsernet men vi er ikke utlært. Det er vår store motivasjon. Vi utvikler oss ukentlig sammen med våre kunder, slik at vi alle blir bedre, sier Patrick Dahl.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------

 Digitroll_omnikanal_B2B_B2C_netthandel_VismaPs! Digitroll fyller 20 år i høst. Artikkelen du har lest er en del av et konsept vi har kalt "20 på 20".
 

Vår gave til våre lesere, følgere og kunder, er 20 fagsaker om netthandel, nettbutikk og nettsider. Og ikke minst; webløsninger. Vi har intervjuet fagpersoner, eksperter, kunder og egne ansatte i Digitroll. Hver ukedag i 20 dager skal vi komme med en ny fagartikkel, som vi tror skal gi deg økt kunnskap. Vi håper du setter pris på presangen fra oss:)

Les alle jubileumssakene 20 på 20 her

Har du et bursdagsønske? Hva har du lyst å lese mer om? Kontakt arvid@digitroll.no - så kan det hende at ditt ønske blir oppfylt i Digitrolls kanaler:)

 Kontakt Digitroll
Digitroll_ehandel_nettbutikk_Bergen_Visma_hvem bygger nettbutikk?

Siste nyheter

  • Nå får du døgnåpen kundeservice med Digitroll Chatbot

    nov 11, 2019
    Visste du at Digitroll hjelper deg med å få en chatbot i din B2B og B2C-nettbutikk? Nå vet du det, og da kan du også lese litt mer om hvordan Digitroll-kunde Princess bruker chatboten PIA som kundebehandler på nett.
    Les mer
  • Slik unngår du at Black Friday ikke går i svart

    nov 08, 2019
    Black Friday... Gleder du deg? Eller gruer du deg? Vår prosjektleder Anja Øren Wanvik gir deg gode tips om hvordan du skal få en best mulig handelsdag - i din B2B- eller B2C-nettbutikk, eller i fysisk butikk.
    Les mer
  • Omsetningen skjøt i været da nettbutikken kom på plass

    nov 06, 2019
    20 på 20: Omsetningen til Suser i Sivet skjøt voldsomt i været da de fikk en nettbutikk fra Digitroll. Suser i Sivet har fått til en perfekt omnikal-satsing mellom fysisk butikk og nettbutikk.
    Les mer
  • Digitroll-kunde Princess økte omsetningen med 40 prosent i oktober

    nov 05, 2019
    Noen som sa at det går dårlig i hele retailbransjen? Princess-gruppen opplever en markant vekst i oktober på 40 prosent ​i sin B2C-nettbutikk, og tosifret vekst jevnt over i de fysiske butikkene.
    Les mer
  • Digitroll-kunde redder 4000 tonn mat årlig

    nov 05, 2019
    Alltid motiverende å lese om Digitroll-nettbutikker som gjør det bra. Holdbart er gode på nett og i fysisk butikk med å selge mat som nesten er utgått på dato. I dag fikk de et stort oppslag i DN.
    Les mer
  • Slik øker du salget med godt innhold

    nov 04, 2019
    Synes du det er vanskelig å få laget godt innhold til din nettside eller nettbutikk? Digitrolls søsterselskap, Cox, leverer godt redaksjonelt innhold til nettsider og nettbutikker.
    Les mer
  • Disse kundene er mest opptatt av å handle bærekraftig

    okt 29, 2019
    Kvinner er langt mer opptatt av å handle etisk, miljøvennlig og bærekraftig på nett. Halvparten av alle menn bryr seg ikke, viser en undersøkelse fra Respons Analyse. Se hvem som bryr seg mest - og hvilken alder de er i.
    Les mer
  • 20 på 20 - her får du alle artiklene

    okt 25, 2019
    20 på 20 - sammendrag: Fått med deg alle sakene i vår bursdagspresang til deg de siste 20 dagene? Her får du alle fagsakene samlet på ett sted. Videoer, podkaster og intervjuer med fagfolk og kunder:) Håper du blir litt klokere på netthandel og nettside-løsninger.
    Les mer
  • Slik fikk Princess-kjeden suksess med sin omnikanal-satsing

    okt 24, 2019
    20 på 20: Blogg: Hvorfor lykkes Princess-kjeden med både fysiske butikker og nettbutikker, samtidig som urovekkende mange retailbutikker sliter med å få sin omnikanal til å fungere? I denne bloggen får du fasiten fra Digitrolls ekspert.
    Les mer
  • NOR PR gir deg en stemme

    okt 23, 2019
    20 på 20: Digitrolls søsterselskap, NOR PR, hjelper deg til å bli sett, hørt og forstått. PR-byrået hjelper deg til å nå igjennom all kommunikasjonsstøyen rundt oss.
    Les mer
  • En del av Nordens største kommunikasjonshus

    okt 22, 2019
    20 på 20: – Vi er glad for at Digitroll er en viktig del i et av Nordens største kommunikasjonshus. Det gagner både små og store kunder til webselskapet, sier konsernsjef i Media Bergen, Ove Grønnevik.
    Les mer
  • Webinarer som du lærer noe av

    okt 21, 2019
    20 på 20: Digitroll ønsker at du som driver nett,- og fysisk butikk, skal bli så god som mulig. Derfor holder vi jevnlig webinarer. Nå er tiden inne for å melde seg på et webinar du ikke bør gå glipp av.
    Les mer
  • Et skilt-partnerskap

    okt 18, 2019
    20 på 20: Flere av Digitrolls kunder har vært med i mange år. Få med deg denne spesielle bedriften; Lator skiltfabrikk. De har en nisjenettbutikk du kanskje ikke visste eksisterte...
    Les mer
  • Fire regler du må huske på om du vil ha nettbutikk-suksess

    okt 17, 2019
    20 på 20: Har du husket de fire, viktige punktene som skiller en god nettbutikk fra den dårlige? Digitrolls netthandels-ekspert Patrick Dahl hjelper deg med fasiten.
    Les mer
  • Skreddersydde nettside til arkitektene

    okt 16, 2019
    20 på 20: I jubileumsåret 2019 har Digitroll markert seg kraftig som en nettside-leverandør til kjente, norske bedrifter. Blant annet et arkitektkontor som er opptatt av rene linjer og god design, har valgt Digitroll.
    Les mer
  • Full tank med Oktan og Digitroll

    okt 15, 2019
    20 på 20: Visste du at ehandelsspesialisten Digitroll er en del av et stort kompetansemiljø i Media Bergen-konsernet? Digitroll henter inn ressurser fra sine søsterselskaper - slik at din nettbutikk eller nettside blir enda bedre.
    Les mer
  • Spesialbakte en B2B-nettbutikk til Baker Brun

    okt 14, 2019
    20 på 20: Da Baker Bruns konsernsjef Ove Bruntveit var på jakt etter en spesialtilpasset B2B-nettbutikk, tok han kontakt med Digitroll - og de kunne levere en løsning ingen andre kunne matche.
    Les mer
  • Trenger du egentlig flygende droner og roboter på nettlageret ditt?

    okt 11, 2019
    20 på 20: Det er lenge siden lagerautomat var forbeholdt de største aktørene. Digitrolls samarbeidspartner Lager & Industrisystemer hjelper deg med fornuftig logistikk på lageret. Mest sannsynlig trenger du ikke flygende droner og roboter.
    Les mer
  • Slik blir dine ansatte gode ambassadører i sosiale medier

    okt 10, 2019
    20 på 20: Har du lyst til at dine ansatte skal være gode ambassadører for bedriften din i sosiale medier? Sosiale medier-ekspert, Eirik Berge har fasiten til deg.
    Les mer
  • Satser på å varme nordmenn med nettbutikk

    okt 09, 2019
    20 på 20: Kan leverandører ha nettbutikk? Hva vil utsalgsstedene si? – Alt har sin sjarm, men alt må også gjøres i riktig rekkefølge, forteller Safa-direktør Gunnar Johannes Bruvik.
    Les mer