Du er her:

Slik øker du salget med godt innhold

nov 04, 2019

Tore Torsvik

Gjennom godt innsiktsarbeid og innhold levert av dyktige innholdsprodusenter, hjelper Digitrolls søsterselskap, Cox kommunikasjonsbyrå, kunder med synlighet og økt salg.

Cox kommunikasjonsbyrå en søsterbedrift til Digitroll og en del av Media Bergen-konsernet med 240 ansatte. Trenger du nettbutikk eller nettsider fra Digitroll, kan Cox hjelpe deg med godt innhold.

Les mer her om Media Bergen

Leder for Content marketing i Cox, Tore Torsvik (bildet), mener at gode nettsider blir enda bedre med relevant og godt innhold.

– Fra å gjøre alle bedrifter til egne publisister, så er pendelen tilbake til at innholdsprodusenter lager godt innhold på vegne av bedriftene. Godt innhold er et fag.  Fokus har tidligere vært å selge publiseringsløsninger der kunden selv kunne fylle det med innhold. Dette har ført til at det er mye innhold på dagens nettsider og nettbutikker som ikke er bra nok, sier Tore Torsvik.

Kontakt Digitroll for å en prat om nettsider og nettbutikk

Fra statisk til søkemotoroptimalisert innhold
Torsvik har sett en enorm utvikling når det gjelder viktigheten av å ha godt innhold på nettsider de siste årene.

– På første del av 2000-tallet bestod nettsider kun av statiske forsider. Løsningen hadde ikke en gang redigeringsmuligheter, sier Torsvik som har vært med på hele reisen til utvikling av nettbutikk- og CMS-løsninger, der kunden kunne logge seg inn og gjøre oppdateringer på deler av innholdet. 

Han understreker at dagens søkemotorer er opptatt av både brukervennlighet, design og ikke minst godt innhold.

– Det betyr at nettsider som ikke appellerer til målgruppens behov, og ikke har en rød tråd, på sikt kan miste trafikk og synlighet, sier han. 

Må forstå målgruppen
I dagens samfunn er innhold ferskvare, og vi må være relevante, kreative og nyskapende for å fange målgruppenes oppmerksomhet – der de er.

–  Grundig innsiktsarbeid er viktig. Hvem er målgruppen, og hvordan kan man nå de med riktig innhold i riktige kanaler? I Cox fokuserer vi på at nettsider, e-handelsløsninger skal fungere som hub for alt innholdet. Videre bruker vi innholdet i SoMe eller nyhetsbrev for å trekke trafikken inn til nettsiden, sier Torsvik. 

Kontakt Tore Torsvik for en god prat om innholdsproduksjon

Godt innhold er helt avgjørende for din bedrift
Å lage innhold som selger, er alfa og omega. Cox har dyktige og spesialiserte innholdsprodusenter og digitale markedsførere som hjelper din bedrift til å bli mer synlig, tiltrekke seg potensielle kunder og øke salget.

– Mange bedrifter har for lite fokus på kommunikasjon og innhold rettet mot målgruppene, noe som gjør at de ikke klarer seg i dagens marked. En god innholdsstrategi og plan for å jobbe langsiktig med innhold, holder bedriften på stø kurs, konkluderer Torsvik.

Dyktige fagfolk
arvid steen_portrettKommunikasjonsansvarlig i Digitroll, Arvid Steen (bildet), er glad for at Digitrolls kunder kan få hjelp av dyktige innholdsprodusenter i Cox.

– ​Cox kan kan hjelpe våre kunder med ​godt innhold som er gull verdt når man skal bygge opp en ​nettside/nettbutikk. Å være i samme familie som Cox løfter også oss i Digitroll. Vi kan tilby våre kunder en totalpakke av tjenester få andre selskaper i Norge kan.

Kontakt Digitroll for å en prat om nettsider og nettbutikk

– På samme måte kan Cox`s kunder kontakte oss når deres kunder skal ha nye nettsider eller en ny nettbutikk. Det er sånn det skal være i en familie; vi hjelper hverandre, sier Steen.

5 GODE TIPS TIL Å LAGE GODT INNHOLD

1) Gjør en grundig analyse av dagens situasjon og ønsket situasjon. 

2) Forstå målgruppen og konkurrentene dine. 

3) Forstå bedriftens strategi/merkevare, målgrupper og triggere for salg. 

4) Lag variert og hyppig innhold etter en tydelig strategi. Dette er viktig for å beholde posisjonen i forhold til synlighet, slik at kundene dine ikke går til konkurrentene. 

5) Lag innhold som inspirerer målgruppen til å velge ditt produkt, innhold som informerer om produktets verdi og ikke minst innhold som konverterer til salg.  

Kontakt Digitroll for å en prat om nettsider og nettbutikk

Siste nyheter