Du er her:

Slik øker du salget med godt innhold

nov 04, 2019

Tore Torsvik

Gjennom godt innsiktsarbeid og innhold levert av dyktige innholdsprodusenter, hjelper Digitrolls søsterselskap, Cox kommunikasjonsbyrå, kunder med synlighet og økt salg.

Cox kommunikasjonsbyrå en søsterbedrift til Digitroll og en del av Media Bergen-konsernet med 240 ansatte. Trenger du nettbutikk eller nettsider fra Digitroll, kan Cox hjelpe deg med godt innhold.

Les mer her om Media Bergen

Leder for Content marketing i Cox, Tore Torsvik (bildet), mener at gode nettsider blir enda bedre med relevant og godt innhold.

– Fra å gjøre alle bedrifter til egne publisister, så er pendelen tilbake til at innholdsprodusenter lager godt innhold på vegne av bedriftene. Godt innhold er et fag.  Fokus har tidligere vært å selge publiseringsløsninger der kunden selv kunne fylle det med innhold. Dette har ført til at det er mye innhold på dagens nettsider og nettbutikker som ikke er bra nok, sier Tore Torsvik.

Kontakt Digitroll for å en prat om nettsider og nettbutikk

Fra statisk til søkemotoroptimalisert innhold
Torsvik har sett en enorm utvikling når det gjelder viktigheten av å ha godt innhold på nettsider de siste årene.

– På første del av 2000-tallet bestod nettsider kun av statiske forsider. Løsningen hadde ikke en gang redigeringsmuligheter, sier Torsvik som har vært med på hele reisen til utvikling av nettbutikk- og CMS-løsninger, der kunden kunne logge seg inn og gjøre oppdateringer på deler av innholdet. 

Han understreker at dagens søkemotorer er opptatt av både brukervennlighet, design og ikke minst godt innhold.

– Det betyr at nettsider som ikke appellerer til målgruppens behov, og ikke har en rød tråd, på sikt kan miste trafikk og synlighet, sier han. 

Må forstå målgruppen
I dagens samfunn er innhold ferskvare, og vi må være relevante, kreative og nyskapende for å fange målgruppenes oppmerksomhet – der de er.

–  Grundig innsiktsarbeid er viktig. Hvem er målgruppen, og hvordan kan man nå de med riktig innhold i riktige kanaler? I Cox fokuserer vi på at nettsider, e-handelsløsninger skal fungere som hub for alt innholdet. Videre bruker vi innholdet i SoMe eller nyhetsbrev for å trekke trafikken inn til nettsiden, sier Torsvik. 

Kontakt Tore Torsvik for en god prat om innholdsproduksjon

Godt innhold er helt avgjørende for din bedrift
Å lage innhold som selger, er alfa og omega. Cox har dyktige og spesialiserte innholdsprodusenter og digitale markedsførere som hjelper din bedrift til å bli mer synlig, tiltrekke seg potensielle kunder og øke salget.

– Mange bedrifter har for lite fokus på kommunikasjon og innhold rettet mot målgruppene, noe som gjør at de ikke klarer seg i dagens marked. En god innholdsstrategi og plan for å jobbe langsiktig med innhold, holder bedriften på stø kurs, konkluderer Torsvik.

Dyktige fagfolk
arvid steen_portrettKommunikasjonsansvarlig i Digitroll, Arvid Steen (bildet), er glad for at Digitrolls kunder kan få hjelp av dyktige innholdsprodusenter i Cox.

– ​Cox kan kan hjelpe våre kunder med ​godt innhold som er gull verdt når man skal bygge opp en ​nettside/nettbutikk. Å være i samme familie som Cox løfter også oss i Digitroll. Vi kan tilby våre kunder en totalpakke av tjenester få andre selskaper i Norge kan.

Kontakt Digitroll for å en prat om nettsider og nettbutikk

– På samme måte kan Cox`s kunder kontakte oss når deres kunder skal ha nye nettsider eller en ny nettbutikk. Det er sånn det skal være i en familie; vi hjelper hverandre, sier Steen.

5 GODE TIPS TIL Å LAGE GODT INNHOLD

1) Gjør en grundig analyse av dagens situasjon og ønsket situasjon. 

2) Forstå målgruppen og konkurrentene dine. 

3) Forstå bedriftens strategi/merkevare, målgrupper og triggere for salg. 

4) Lag variert og hyppig innhold etter en tydelig strategi. Dette er viktig for å beholde posisjonen i forhold til synlighet, slik at kundene dine ikke går til konkurrentene. 

5) Lag innhold som inspirerer målgruppen til å velge ditt produkt, innhold som informerer om produktets verdi og ikke minst innhold som konverterer til salg.  

Kontakt Digitroll for å en prat om nettsider og nettbutikk

Siste nyheter

  • Nå får du døgnåpen kundeservice med Digitroll Chatbot

    nov 11, 2019
    Visste du at Digitroll hjelper deg med å få en chatbot i din B2B og B2C-nettbutikk? Nå vet du det, og da kan du også lese litt mer om hvordan Digitroll-kunde Princess bruker chatboten PIA som kundebehandler på nett.
    Les mer
  • Slik unngår du at Black Friday ikke går i svart

    nov 08, 2019
    Black Friday... Gleder du deg? Eller gruer du deg? Vår prosjektleder Anja Øren Wanvik gir deg gode tips om hvordan du skal få en best mulig handelsdag - i din B2B- eller B2C-nettbutikk, eller i fysisk butikk.
    Les mer
  • Omsetningen skjøt i været da nettbutikken kom på plass

    nov 06, 2019
    20 på 20: Omsetningen til Suser i Sivet skjøt voldsomt i været da de fikk en nettbutikk fra Digitroll. Suser i Sivet har fått til en perfekt omnikal-satsing mellom fysisk butikk og nettbutikk.
    Les mer
  • Digitroll-kunde Princess økte omsetningen med 40 prosent i oktober

    nov 05, 2019
    Noen som sa at det går dårlig i hele retailbransjen? Princess-gruppen opplever en markant vekst i oktober på 40 prosent ​i sin B2C-nettbutikk, og tosifret vekst jevnt over i de fysiske butikkene.
    Les mer
  • Digitroll-kunde redder 4000 tonn mat årlig

    nov 05, 2019
    Alltid motiverende å lese om Digitroll-nettbutikker som gjør det bra. Holdbart er gode på nett og i fysisk butikk med å selge mat som nesten er utgått på dato. I dag fikk de et stort oppslag i DN.
    Les mer
  • Slik øker du salget med godt innhold

    nov 04, 2019
    Synes du det er vanskelig å få laget godt innhold til din nettside eller nettbutikk? Digitrolls søsterselskap, Cox, leverer godt redaksjonelt innhold til nettsider og nettbutikker.
    Les mer
  • Disse kundene er mest opptatt av å handle bærekraftig

    okt 29, 2019
    Kvinner er langt mer opptatt av å handle etisk, miljøvennlig og bærekraftig på nett. Halvparten av alle menn bryr seg ikke, viser en undersøkelse fra Respons Analyse. Se hvem som bryr seg mest - og hvilken alder de er i.
    Les mer
  • 20 på 20 - her får du alle artiklene

    okt 25, 2019
    20 på 20 - sammendrag: Fått med deg alle sakene i vår bursdagspresang til deg de siste 20 dagene? Her får du alle fagsakene samlet på ett sted. Videoer, podkaster og intervjuer med fagfolk og kunder:) Håper du blir litt klokere på netthandel og nettside-løsninger.
    Les mer
  • Slik fikk Princess-kjeden suksess med sin omnikanal-satsing

    okt 24, 2019
    20 på 20: Blogg: Hvorfor lykkes Princess-kjeden med både fysiske butikker og nettbutikker, samtidig som urovekkende mange retailbutikker sliter med å få sin omnikanal til å fungere? I denne bloggen får du fasiten fra Digitrolls ekspert.
    Les mer
  • NOR PR gir deg en stemme

    okt 23, 2019
    20 på 20: Digitrolls søsterselskap, NOR PR, hjelper deg til å bli sett, hørt og forstått. PR-byrået hjelper deg til å nå igjennom all kommunikasjonsstøyen rundt oss.
    Les mer
  • En del av Nordens største kommunikasjonshus

    okt 22, 2019
    20 på 20: – Vi er glad for at Digitroll er en viktig del i et av Nordens største kommunikasjonshus. Det gagner både små og store kunder til webselskapet, sier konsernsjef i Media Bergen, Ove Grønnevik.
    Les mer
  • Webinarer som du lærer noe av

    okt 21, 2019
    20 på 20: Digitroll ønsker at du som driver nett,- og fysisk butikk, skal bli så god som mulig. Derfor holder vi jevnlig webinarer. Nå er tiden inne for å melde seg på et webinar du ikke bør gå glipp av.
    Les mer
  • Et skilt-partnerskap

    okt 18, 2019
    20 på 20: Flere av Digitrolls kunder har vært med i mange år. Få med deg denne spesielle bedriften; Lator skiltfabrikk. De har en nisjenettbutikk du kanskje ikke visste eksisterte...
    Les mer
  • Fire regler du må huske på om du vil ha nettbutikk-suksess

    okt 17, 2019
    20 på 20: Har du husket de fire, viktige punktene som skiller en god nettbutikk fra den dårlige? Digitrolls netthandels-ekspert Patrick Dahl hjelper deg med fasiten.
    Les mer
  • Skreddersydde nettside til arkitektene

    okt 16, 2019
    20 på 20: I jubileumsåret 2019 har Digitroll markert seg kraftig som en nettside-leverandør til kjente, norske bedrifter. Blant annet et arkitektkontor som er opptatt av rene linjer og god design, har valgt Digitroll.
    Les mer
  • Full tank med Oktan og Digitroll

    okt 15, 2019
    20 på 20: Visste du at ehandelsspesialisten Digitroll er en del av et stort kompetansemiljø i Media Bergen-konsernet? Digitroll henter inn ressurser fra sine søsterselskaper - slik at din nettbutikk eller nettside blir enda bedre.
    Les mer
  • Spesialbakte en B2B-nettbutikk til Baker Brun

    okt 14, 2019
    20 på 20: Da Baker Bruns konsernsjef Ove Bruntveit var på jakt etter en spesialtilpasset B2B-nettbutikk, tok han kontakt med Digitroll - og de kunne levere en løsning ingen andre kunne matche.
    Les mer
  • Trenger du egentlig flygende droner og roboter på nettlageret ditt?

    okt 11, 2019
    20 på 20: Det er lenge siden lagerautomat var forbeholdt de største aktørene. Digitrolls samarbeidspartner Lager & Industrisystemer hjelper deg med fornuftig logistikk på lageret. Mest sannsynlig trenger du ikke flygende droner og roboter.
    Les mer
  • Slik blir dine ansatte gode ambassadører i sosiale medier

    okt 10, 2019
    20 på 20: Har du lyst til at dine ansatte skal være gode ambassadører for bedriften din i sosiale medier? Sosiale medier-ekspert, Eirik Berge har fasiten til deg.
    Les mer
  • Satser på å varme nordmenn med nettbutikk

    okt 09, 2019
    20 på 20: Kan leverandører ha nettbutikk? Hva vil utsalgsstedene si? – Alt har sin sjarm, men alt må også gjøres i riktig rekkefølge, forteller Safa-direktør Gunnar Johannes Bruvik.
    Les mer