Du er her:

Omsetningen skjøt i været da nettbutikken kom på plass

nov 06, 2019
suser i sak

For fire år siden laget Digitroll nettbutikken til klesbutikken Suser i Sivet. - Omsetningen skjøt voldsomt i været etter at vi fikk en velfungerende nettbutikk, sier administrasjonssjef i Suser i Sivet, Tore Grødem.

 Av: Arvid Steen

 - Digitroll har hjulpet oss med å bygge opp en stabil og effektiv nettside som med årene er blitt veldig lønnsom for oss, sier administrasjonssjef hos Suser i Sivet, Tore Grødem.

I sommer fikk en av Digitrolls eldste kunder, Suser i Sivet, tre sider i Finansavisen. Men enda mer heder og ære fikk de i september. Da ble Suser i Sivet kåret til Årets Butikk under handelskonferansen til Virke.

Les også: Suser i Sivet leverer det kundene vil ha

 Suser i sivet er en fysisk klesbutikk - og nettbutikk for kvinner som liker en trendy og casual stil, og som foretrekker en spennende mix av kjente merkevarer. Suser i Sivets fysiske butikk ligger på Tolvsrød like utenfor Tønsberg.

 Følg suser i sivet på Facebook eller last ned appen i appstore for å få daglig inspirasjon.

 Mange kunder går først inn på nettsidene til butikken, for så å besøke den fysiske butikken - og omvendt.

 To innkastere
- Begge kanaler fungerer som innkastere for hverandre. Tønsberg er en ferieby. Vi hører ofte at turister fra andre deler av Norge kjenner til oss via nettet, men synes det er stas å komme innom butikken vår for å shoppe når de er her på ferie. Det synes vi selvsagt er veldig gledelig, sier Tore Grødem.

 Kontakt Digitroll for å en nettbutikk-prat

Startet som fysisk butikk
Suser i Sivet begynte som en fysisk klesbutikk for kvinner. I 2015 ble Digitroll kontaktet for å hjelpe dem med å sette opp en god nettbutikk.

 - Behovet var til stede. I starten brukte vi Instagram og Facebook til å reklamere for nettbutikken vår. Det var - og er - en veldig effektiv markedskanal. I dag har vi 60 000 følgere på FB, ca 20 000 følgere på Instagram og en egen APP som er integrert med nettbutiken. Første året etter at Digitroll satt opp nettbutikken vår, steg omsetningen med 15 millioner kroner. Siden har omsetningen steget jevnt og trutt. Vi har blitt mer og mer synlig, og nettbutikken har overgått omsetningen til den fysiske butikken. I dag omsetter vi for drøyt 55-60 prosent av totalen på nettet, sier Grødem.

De tallene vekker oppsikt i detaljvarehandelen. For dette er gode resultater mange misunner dem. Les også mer om bakgrunnen og forklaringen på hvorfor Suser i sivet fikk suksess på nett og i fysisk butikk.

Fasit på hvordan ta vare på kundene
For ​​fire år siden var det Digitroll som ​utviklet ​nettbutikken til Suser i Sivet. Siden oppstarten har de to hatt et tett og godt samarbeid med å utvikle siden. Suser i Sivet har gjort det meste riktig, sier daglig leder i Digitroll, Patrick Dahl.

- Jeg pleier å trekke fram Suser i Sivet når jeg snakker med andre eksisterende og potensielt nye kunder. Suser i Sivet er dødsrå på innhold og god kundeservice. På de områdene har de fleste norske nettbutikker mye å lære. I løpet av årenes løp har Suser i Sivet og Digitroll utviklet oss. Vi har lært av hverandre - og blitt bedre netthandel-eksperter. Det er en stor glede å ha Suser i Sivet med i Digitroll-porteføljen, sier Dahl.

Dyktige fagfolk
Suser i Sivet-folkene er dyktige fagfolk innen kleshandel. De har funnet en nisje, og har etter hvert fått en veldig sterk merkevare. Administrasjonssjef er glad for samarbeidet med Digitroll.

 - Digitrolls utviklere er dyktige, veldig hyggelige og ikke minst løsningsorienterte folk. Vi er i dialog med dem ukentlig for å få hjelp og sparring for at nettbutikken vår skal være så effektiv som mulig. Vi har blant annet fått en effektiv SMS-løsning levert av Digitroll, slik at vi har full kontroll på hva som har solgt mest de siste 6 timene. Vi bruker dette til raskt å supplere på varer som «flyr» ut av nettbutikken. Det er en genial løsning vi er veldig fornøyd med, sier Grødem.

En annen god løsning er som Digitroll har satt opp er «Skyggelager». Her kan vi legge produkter som vi har supplert på og som er på vei inn fra våre leverandører og selge produktene FØR de har ankommet vår butikk. Kunden får da en melding om at «det er noen dager lengre leveringstid» på disse produktene. Dette øker vår fleksibilitet og vi kan selge fra leverandørens B2B løsning.

 Han konkluderer:

 - Vi kan trygt anbefale Digitroll som leverandør av nettsider og nettbutikk. 

20 på 20 logoPs! Digitroll fyller 20 år i høst. Artikkelen du har lest er en del av et konsept vi har kalt "20 på 20".

Vår gave til våre lesere, følgere og kunder er 20 fagsaker om netthandel, nettbutikk og nettsider. Og ikke minst; webløsninger. Vi har intervjuet fagpersoner, eksperter, kunder og egne ansatte i Digitroll. Hver ukedag i 20 dager skal vi komme med en ny fagartikkel, som vi tror skal gi deg økt kunnskap. Vi håper du setter pris på presangen fra oss:)

Les alle jubileumssakene 20 på 20 her

Har du et bursdagsønske? Hva har du lyst å lese mer om? Kontakt arvid@digitroll.no - så kan det hende at ditt ønske blir oppfylt i Digitrolls kanaler:)

Siste nyheter

  • Nå får du døgnåpen kundeservice med Digitroll Chatbot

    nov 11, 2019
    Visste du at Digitroll hjelper deg med å få en chatbot i din B2B og B2C-nettbutikk? Nå vet du det, og da kan du også lese litt mer om hvordan Digitroll-kunde Princess bruker chatboten PIA som kundebehandler på nett.
    Les mer
  • Slik unngår du at Black Friday ikke går i svart

    nov 08, 2019
    Black Friday... Gleder du deg? Eller gruer du deg? Vår prosjektleder Anja Øren Wanvik gir deg gode tips om hvordan du skal få en best mulig handelsdag - i din B2B- eller B2C-nettbutikk, eller i fysisk butikk.
    Les mer
  • Omsetningen skjøt i været da nettbutikken kom på plass

    nov 06, 2019
    20 på 20: Omsetningen til Suser i Sivet skjøt voldsomt i været da de fikk en nettbutikk fra Digitroll. Suser i Sivet har fått til en perfekt omnikal-satsing mellom fysisk butikk og nettbutikk.
    Les mer
  • Digitroll-kunde Princess økte omsetningen med 40 prosent i oktober

    nov 05, 2019
    Noen som sa at det går dårlig i hele retailbransjen? Princess-gruppen opplever en markant vekst i oktober på 40 prosent ​i sin B2C-nettbutikk, og tosifret vekst jevnt over i de fysiske butikkene.
    Les mer
  • Digitroll-kunde redder 4000 tonn mat årlig

    nov 05, 2019
    Alltid motiverende å lese om Digitroll-nettbutikker som gjør det bra. Holdbart er gode på nett og i fysisk butikk med å selge mat som nesten er utgått på dato. I dag fikk de et stort oppslag i DN.
    Les mer
  • Slik øker du salget med godt innhold

    nov 04, 2019
    Synes du det er vanskelig å få laget godt innhold til din nettside eller nettbutikk? Digitrolls søsterselskap, Cox, leverer godt redaksjonelt innhold til nettsider og nettbutikker.
    Les mer
  • Disse kundene er mest opptatt av å handle bærekraftig

    okt 29, 2019
    Kvinner er langt mer opptatt av å handle etisk, miljøvennlig og bærekraftig på nett. Halvparten av alle menn bryr seg ikke, viser en undersøkelse fra Respons Analyse. Se hvem som bryr seg mest - og hvilken alder de er i.
    Les mer
  • 20 på 20 - her får du alle artiklene

    okt 25, 2019
    20 på 20 - sammendrag: Fått med deg alle sakene i vår bursdagspresang til deg de siste 20 dagene? Her får du alle fagsakene samlet på ett sted. Videoer, podkaster og intervjuer med fagfolk og kunder:) Håper du blir litt klokere på netthandel og nettside-løsninger.
    Les mer
  • Slik fikk Princess-kjeden suksess med sin omnikanal-satsing

    okt 24, 2019
    20 på 20: Blogg: Hvorfor lykkes Princess-kjeden med både fysiske butikker og nettbutikker, samtidig som urovekkende mange retailbutikker sliter med å få sin omnikanal til å fungere? I denne bloggen får du fasiten fra Digitrolls ekspert.
    Les mer
  • NOR PR gir deg en stemme

    okt 23, 2019
    20 på 20: Digitrolls søsterselskap, NOR PR, hjelper deg til å bli sett, hørt og forstått. PR-byrået hjelper deg til å nå igjennom all kommunikasjonsstøyen rundt oss.
    Les mer
  • En del av Nordens største kommunikasjonshus

    okt 22, 2019
    20 på 20: – Vi er glad for at Digitroll er en viktig del i et av Nordens største kommunikasjonshus. Det gagner både små og store kunder til webselskapet, sier konsernsjef i Media Bergen, Ove Grønnevik.
    Les mer
  • Webinarer som du lærer noe av

    okt 21, 2019
    20 på 20: Digitroll ønsker at du som driver nett,- og fysisk butikk, skal bli så god som mulig. Derfor holder vi jevnlig webinarer. Nå er tiden inne for å melde seg på et webinar du ikke bør gå glipp av.
    Les mer
  • Et skilt-partnerskap

    okt 18, 2019
    20 på 20: Flere av Digitrolls kunder har vært med i mange år. Få med deg denne spesielle bedriften; Lator skiltfabrikk. De har en nisjenettbutikk du kanskje ikke visste eksisterte...
    Les mer
  • Fire regler du må huske på om du vil ha nettbutikk-suksess

    okt 17, 2019
    20 på 20: Har du husket de fire, viktige punktene som skiller en god nettbutikk fra den dårlige? Digitrolls netthandels-ekspert Patrick Dahl hjelper deg med fasiten.
    Les mer
  • Skreddersydde nettside til arkitektene

    okt 16, 2019
    20 på 20: I jubileumsåret 2019 har Digitroll markert seg kraftig som en nettside-leverandør til kjente, norske bedrifter. Blant annet et arkitektkontor som er opptatt av rene linjer og god design, har valgt Digitroll.
    Les mer
  • Full tank med Oktan og Digitroll

    okt 15, 2019
    20 på 20: Visste du at ehandelsspesialisten Digitroll er en del av et stort kompetansemiljø i Media Bergen-konsernet? Digitroll henter inn ressurser fra sine søsterselskaper - slik at din nettbutikk eller nettside blir enda bedre.
    Les mer
  • Spesialbakte en B2B-nettbutikk til Baker Brun

    okt 14, 2019
    20 på 20: Da Baker Bruns konsernsjef Ove Bruntveit var på jakt etter en spesialtilpasset B2B-nettbutikk, tok han kontakt med Digitroll - og de kunne levere en løsning ingen andre kunne matche.
    Les mer
  • Trenger du egentlig flygende droner og roboter på nettlageret ditt?

    okt 11, 2019
    20 på 20: Det er lenge siden lagerautomat var forbeholdt de største aktørene. Digitrolls samarbeidspartner Lager & Industrisystemer hjelper deg med fornuftig logistikk på lageret. Mest sannsynlig trenger du ikke flygende droner og roboter.
    Les mer
  • Slik blir dine ansatte gode ambassadører i sosiale medier

    okt 10, 2019
    20 på 20: Har du lyst til at dine ansatte skal være gode ambassadører for bedriften din i sosiale medier? Sosiale medier-ekspert, Eirik Berge har fasiten til deg.
    Les mer
  • Satser på å varme nordmenn med nettbutikk

    okt 09, 2019
    20 på 20: Kan leverandører ha nettbutikk? Hva vil utsalgsstedene si? – Alt har sin sjarm, men alt må også gjøres i riktig rekkefølge, forteller Safa-direktør Gunnar Johannes Bruvik.
    Les mer