Du er her:

Omsetningen skjøt i været da nettbutikken kom på plass

nov 06, 2019
suser i sak

For fire år siden laget Digitroll nettbutikken til klesbutikken Suser i Sivet. - Omsetningen skjøt voldsomt i været etter at vi fikk en velfungerende nettbutikk, sier administrasjonssjef i Suser i Sivet, Tore Grødem.

 Av: Arvid Steen

 - Digitroll har hjulpet oss med å bygge opp en stabil og effektiv nettside som med årene er blitt veldig lønnsom for oss, sier administrasjonssjef hos Suser i Sivet, Tore Grødem.

I sommer fikk en av Digitrolls eldste kunder, Suser i Sivet, tre sider i Finansavisen. Men enda mer heder og ære fikk de i september. Da ble Suser i Sivet kåret til Årets Butikk under handelskonferansen til Virke.

Les også: Suser i Sivet leverer det kundene vil ha

 Suser i sivet er en fysisk klesbutikk - og nettbutikk for kvinner som liker en trendy og casual stil, og som foretrekker en spennende mix av kjente merkevarer. Suser i Sivets fysiske butikk ligger på Tolvsrød like utenfor Tønsberg.

 Følg suser i sivet på Facebook eller last ned appen i appstore for å få daglig inspirasjon.

 Mange kunder går først inn på nettsidene til butikken, for så å besøke den fysiske butikken - og omvendt.

 To innkastere
- Begge kanaler fungerer som innkastere for hverandre. Tønsberg er en ferieby. Vi hører ofte at turister fra andre deler av Norge kjenner til oss via nettet, men synes det er stas å komme innom butikken vår for å shoppe når de er her på ferie. Det synes vi selvsagt er veldig gledelig, sier Tore Grødem.

 Kontakt Digitroll for å en nettbutikk-prat

Startet som fysisk butikk
Suser i Sivet begynte som en fysisk klesbutikk for kvinner. I 2015 ble Digitroll kontaktet for å hjelpe dem med å sette opp en god nettbutikk.

 - Behovet var til stede. I starten brukte vi Instagram og Facebook til å reklamere for nettbutikken vår. Det var - og er - en veldig effektiv markedskanal. I dag har vi 60 000 følgere på FB, ca 20 000 følgere på Instagram og en egen APP som er integrert med nettbutiken. Første året etter at Digitroll satt opp nettbutikken vår, steg omsetningen med 15 millioner kroner. Siden har omsetningen steget jevnt og trutt. Vi har blitt mer og mer synlig, og nettbutikken har overgått omsetningen til den fysiske butikken. I dag omsetter vi for drøyt 55-60 prosent av totalen på nettet, sier Grødem.

De tallene vekker oppsikt i detaljvarehandelen. For dette er gode resultater mange misunner dem. Les også mer om bakgrunnen og forklaringen på hvorfor Suser i sivet fikk suksess på nett og i fysisk butikk.

Fasit på hvordan ta vare på kundene
For ​​fire år siden var det Digitroll som ​utviklet ​nettbutikken til Suser i Sivet. Siden oppstarten har de to hatt et tett og godt samarbeid med å utvikle siden. Suser i Sivet har gjort det meste riktig, sier daglig leder i Digitroll, Patrick Dahl.

- Jeg pleier å trekke fram Suser i Sivet når jeg snakker med andre eksisterende og potensielt nye kunder. Suser i Sivet er dødsrå på innhold og god kundeservice. På de områdene har de fleste norske nettbutikker mye å lære. I løpet av årenes løp har Suser i Sivet og Digitroll utviklet oss. Vi har lært av hverandre - og blitt bedre netthandel-eksperter. Det er en stor glede å ha Suser i Sivet med i Digitroll-porteføljen, sier Dahl.

Dyktige fagfolk
Suser i Sivet-folkene er dyktige fagfolk innen kleshandel. De har funnet en nisje, og har etter hvert fått en veldig sterk merkevare. Administrasjonssjef er glad for samarbeidet med Digitroll.

 - Digitrolls utviklere er dyktige, veldig hyggelige og ikke minst løsningsorienterte folk. Vi er i dialog med dem ukentlig for å få hjelp og sparring for at nettbutikken vår skal være så effektiv som mulig. Vi har blant annet fått en effektiv SMS-løsning levert av Digitroll, slik at vi har full kontroll på hva som har solgt mest de siste 6 timene. Vi bruker dette til raskt å supplere på varer som «flyr» ut av nettbutikken. Det er en genial løsning vi er veldig fornøyd med, sier Grødem.

En annen god løsning er som Digitroll har satt opp er «Skyggelager». Her kan vi legge produkter som vi har supplert på og som er på vei inn fra våre leverandører og selge produktene FØR de har ankommet vår butikk. Kunden får da en melding om at «det er noen dager lengre leveringstid» på disse produktene. Dette øker vår fleksibilitet og vi kan selge fra leverandørens B2B løsning.

 Han konkluderer:

 - Vi kan trygt anbefale Digitroll som leverandør av nettsider og nettbutikk. 

20 på 20 logoPs! Digitroll fyller 20 år i høst. Artikkelen du har lest er en del av et konsept vi har kalt "20 på 20".

Vår gave til våre lesere, følgere og kunder er 20 fagsaker om netthandel, nettbutikk og nettsider. Og ikke minst; webløsninger. Vi har intervjuet fagpersoner, eksperter, kunder og egne ansatte i Digitroll. Hver ukedag i 20 dager skal vi komme med en ny fagartikkel, som vi tror skal gi deg økt kunnskap. Vi håper du setter pris på presangen fra oss:)

Les alle jubileumssakene 20 på 20 her

Har du et bursdagsønske? Hva har du lyst å lese mer om? Kontakt arvid@digitroll.no - så kan det hende at ditt ønske blir oppfylt i Digitrolls kanaler:)

Siste nyheter