Du er her:

Slik unngår du at Black Friday ikke går i svart

nov 08, 2019

Er din nettbutikk klar for Black Friday? Digitrolls prosjektleder, Anja Øren Wanvik gir deg noen gode tips om hva du bør gjøre for at dagen ikke ender med kaos og nettbutikken din går i svart.

Av: Arvid Steen
arvid@digitroll.no

Elsket og hatet av alle som driver butikk. Noen er ikke med, men mange kaster seg på karusellen og tilbyr superbillige varer denne dagen - eller helgen- som det plutselig har lett for å bli.

Husk også at Digitroll i 20 år har levert sikre og lønnsomme nettsider og nettbutikker til flere hundre norske bedrifter.  Vi har stabile og kraftige servere som tåler et ekstra rush eller to i din nettbutikk. Uansett om det er Black Friday, eller januar-salg.

Ta kontakt med oss for å vite mer om hvordan du kan få en lønnsom og god nettbutikk/nettside.

Se i bakspeilet
Hva skjedde på samme tid i fjor? Hva gikk bra? Hva fungerte ikke? Var det verdt alt stresset med de rabatterte produktene dine? Ble du for ivrig? Husk at året har flere gode handledager enn akkurat Black Friday. Ta en pust i pakken og planlegg hva du skal ta ut på salg, og hva du kan vente litt med.

Hva skal du legge ut for salg?
Hvilke varer bør selges med rabatt? Hvor mye rabatt kan du gi for at det fortsatt skal være lønnsomt?

Alle mann og kvinner på dekk
Hvordan gikk det i fjor? Var butikken underbemannet og dere løp som piskede skinn. Det er selvsagt ikke nødvendig, og det er stress. Forbered dere godt og fordel ressursene mellom nettbutikk og fysisk butikk - om du har begge deler. På slike dager er det kjekt å ha en god integrasjon mellom nettbutikken og den fysiske butikken. 

Les mer om Digitrolls integrasjoner her

La kundene dine få høre ​fra deg
Mange av oss gjør undersøkelser i forkant av Black Friday. Vi abonnerer på nyhetsbrev og sjekker sosiale medier for å se hvem som skal ha tilbud, og hva de skal ha tilbud på. Du må også bruke dine kanaler for å informere dine kunder. Nyhetsbrev, sosiale medier og egne nettsider egner seg godt til dette. Sørg for at dine potensielle kunder vet hva som kommer på salg - og ikke minst - når salget sparkes i gang. Prøv gjerne SMS-varsling til de kundene som har akseptert denne formen for kommunikasjon med deg.

Klikk og hent - men sørg for at kundene får hentet
Sørg for at noen har ansvaret for å levere ut varer til de kundene som har benyttet seg av klikk og hent. Ingenting er så irriterende som å stå i lang kø for å vente på varen, fordi du har glemt å bemanne opp butikken med nok folk. I verste fall betyr slike opplevelser at dine kunder ikke gidder å bruke Klikk og hent flere ganger.

Ps! – Vi i Digitroll ønsker deg en riktig god Black Friday. Har du lyst å ta kontakt med oss, så er det bare å sende meg en e-post, eller ringe: 55 27 30 45. Vi står klar til å hjelpe deg, slik at du får en trygg og lønnsom nettbutikk, sier prosjektleder Anja Øren Wanvik.

Siste nyheter