Du er her:

SimsalaPIM gir økte inntekter for B2B,- og B2C-butikker

nov 18, 2019

Bluestone_Digitroll_PIM_informasjonshåndtering_Borgar Helstad_ Camilla_B2B-butikk_b2c-butikk

Borgar Helstad og Camilla Hetty Osa hos Bluestone (Foto: Bluestone)

– Et godt PIM-system øker salget med 16 prosent, viser våre egne undersøkelser, sier Borgar Hestad salgs- og markedsdirektør i Bluestone. Digitroll og Bluestone har inngått et samarbeid for å hjelpe norske nettbutikker til å bli bedre på informasjonshåndtering.

Bluestone leverer en SaaS programvare innen Product Information Management (PIM). Digitrolls utviklere sørger for integrasjonen mot eksisterende nettbutikk-system for B2B,- og B2C.

Av: Arvid Steen
arvid@digitroll.no

Digitroll-sjef, Patrick Dahl, er fornøyd med samarbeidsavtalen som nylig ble underskrevet. Han mener at dette også blir et godt løft for eksisterende og nye kunder til begge selskaper.

Presentasjonsvideo og webinar om hvilke fordeler Bluestone PIM gir.

 – Vi er veldig glad for at vi har fått til et samarbeid med Bluestone PIM som er ledende innen PIM. Målet er at Bluestone og Digitroll skal jobbe sammen for å få felles kunder. Dette blir et veldig spennende samarbeid for oss, men også for potensielle - og eksisterende kunder - som trenger det beste innen PIM-programmer, sier daglig leder hos Digitroll, Patrick Dahl.

Full kontroll i alle ledd
Product information management, vanligvis forkortet PIM, er en form for informasjonshåndtering som er nødvendig for å markedsføre og selge produkter via ulike distribusjonskanaler. PIM tar normalt utgangspunkt i et sentralisert datasett av produktinformasjon som mates gjennom ulike kanaler. Det kan for eksempel være via mobil, nettsted, sosiale kanaler, digitale annonser eller i en fysisk butikk.

 – Litt enklere forklart kan man si at et godt PIM-system lager digitale tvillinger av dine fysiske  produkter som kan vises på en nettside/nettbutikk.

 – Dermed har alle ansatte en sentral database hvor alt samles og er oppdatert. Da blir det slutt på at filer, bilder og videoer og produktinformasjon ligger plassert rundt på mange PC-er som ingen har oversikt over. Dette fører til at samme produktinformasjonen blir manuelt vedlikehold på flere forskjellige steder. Dette beskrives gjerne av organisasjonen selv som dobbelt-, trippelt-, eller kvadrupelt arbeid, sier Camilla Hetty Osa, digital rådgiver hos Bluestone.

 Dette er fordelene med et godt PIM-system i din nettbutikk/nettside:

  • Full kontroll over all produktinformasjon, media og digitale kilder.
  • Raskere time-to-market for produkter i alle kanaler
  • Effektiv, strømlinjeformet prosess hvor man samarbeider om å skape og berike produkter.
  • Konsistent og enkelt søkbart produktinformasjon, i alle kanaler

 Bli bedre kjent med Bluestone PIM. Les om deres syv tips til å utnytte et godt PIM-system best mulig:

Bluestone PIM- programmet ligger i skyen hos Amazon Web Services.

Hestad legger til at PIM fjerner sjansen for manuelle feil når produktinformasjon oppdateres.

 – I tillegg til denne ineffektive arbeidsprosessen fører manuell håndtering av produktinformasjon ofte til feil og mangler. Det kan hende produktinformasjonen blir oppdatert på web og i den trykte katalogen, men at oppdateringer blir glemt i produktarket. Samtidig øker risikoen for manuelle tabber som skrivefeil, eller feil bruk av bilder ved oppdatering i flere kanaler, sier Borgar Hestad i Bluestone.

Resultatet blir at alle har tilgang til identisk og oppdatert informasjon. Det effektiviserer prosessene og sikrer kvaliteten på informasjonsflyten, hvilket bidrar til å redusere kostnadene dine og øke lønnsomheten, sier Hestad.

 Digitrolls jobb blir integrere Bluestones PIM-løsningen mot blant annet nettbutikkener.

 – PIM blir også integrert mot bedriftens ERP-system for full oversikt. Denne jobben er våre utviklere eksperter på, sier Dahl.

Kontakt Digitroll her

Opptatt av det samme
Borgar Hestad er også spent på samarbeidet med Digitroll.

– Vi opplever Digitroll som kompetente på integrasjoner av blant annet ERP-systemer og nettbutikker. Derfor var det naturlig for oss å inngå et samarbeid med dem. Jeg tror vi kan få mange felles kunder som er opptatt av å ha godt integrerte nettsider/nettbutikker med en moderne PIM-løsning. Sammen blir vi sterkere, og kan begge tilby våre kunder en godt løsning med gode integrasjoner, sier Borgar Hestad.

Se presentasjonsvideo fra vårt felles webinar om PIM onsdag 4. desember 2019:


Fakta: BLUESTONE:

Løsninger for PIM og Omnichannel
Bluestone er et IT selskap som tilbyr løsninger for Product Information Management (PIM) og Omnichannel Management.

Bluestone er et norsk programvareselskap som har utviklet en SaaS plattform for Product Information Management (PIM). I Bluestone er vi lidenskapelige opptatt av PIM, og vi ønsket å bygge en løsning som vil fremtidssikre din bedrift. Derfor startet vi fra begynnelsen av, med en ekte API-mikrotjeneste arkitektur i bunn, bygd for skyen. Vi forstår vanskelighetene med å oppdatere 1000vis av produkter, og fordelene med å sentralisere disse oppgavene er store.
Bluestone PIM ligger i skyen hos Amazone Webservice.

Bli mer kjent med Bluestone i denne videoen:


Fakta: Digitroll
20_DTDigitroll har i 20 år vært ledende leverandør av webløsninger, nettbutikker og nettsider. Selskapet har 11 ansatte og har hovedkontor i Bergen. Har blant annet levert nettløsninger til kjente merkevarer som Princess og Bygger`n, pluss flere hunder andre mellomstore- og store norske selskaper.

Daglig leder er Patrick Dahl: patrick@digitroll.no

Kontakt Digitroll her

Siste nyheter