Du er her:

B2B- nettbutikk til grossisten Marinor - et konkurransefortrinn

apr 01, 2020
På Askøy utenfor Bergen har Marinor lenge forsynt dagligvarekjeder, sports- og friluftsbutikker med fiske- og friluftsutstyr. Salget har vært på den gamle tradisjonelle måten med bl.a. omreisende selgere.

B2B selgeren skal fremdeles være på veien, men med seg i kofferten har de nå også et verktøy som skal skape større kundeverdi for kundene deres. 

Er det én ting dagligvare, og sports- og friluftsbutikker er opptatt av så er det å effektivisere for å bli bedre og spare kostnader. Det er et press på tid og marginer, og hvordan ​skulle da Marinor styrke sin posisjon over sine kunder for å gjøre dem bedre. 

Løsningen ble Digitroll og et B2B- verktøy for å gjøre kundenes "produksjonsprosesser" smartere og effektivisert. Å finne en vare, få informasjon om varen, bestille varen, gjøre igjenkjøp ​av varen og ha  24/7 tilgang til all historisk ordre- og fakturahistorikk. 



Det er mye teknologi i det Digitroll har utviklet og levert til Marinor, men det må ​virke i samspillet med Marinor- kundenes behov ​for forenkling av deres forretningsmodell.

I dag blir Marinors B2B- nettbutikk i all hovedsak styrt og vedlikeholdt av ERP- systemet Microsoft Dynamics NAV. Med det tilfredsstiller også leveransen av nettbutikken Marinors behov for å effektivisere sin forretningsprosess. De har nå ett vedlikeholdspunkt for både ERP- og netthandelsløsningen. 

Sanntids- prisoppdatering til kunde ved pålogging sikrer at kundens avtalte rabatterte priser alltid er korrekt, det er aldri tvil om beholdningsdata, og straks en ny vare blir lagt inn i ERP- systemet vises den i nettbutikken. 

Kontakt gjerne Digitroll for å avtale et møte om nettsatsing.

Katalogproduksjon og en tungvint markeds- og kommunikasjonsprosess er nå erstattet av et digitalt verktøy som ikke bare effektiviserer salgs- og kommunikasjonsprosessen med kundene, men den reduserer også ordrebehandlingskostnaden betydelig. Nå er det kundene som i prinsippet "puncher" ordrene rett i ERP- systemet Dynamics NAV

- Vi har fått et verktøy som gjør oss mer konkurransedyktig og ​aktuell for våre kunder, sier daglig leder i Marinor Claus Hatlem. 

En vellykket webproduksjon skjer aldri uten en godt samarbeid og kundeforhold. Vi velger å tro at ​årsaken til dette er at Digitroll raskt forstod kundens og ikke minst kundens kunders forretningsmodell.  Når man vet hvordan kundeverdiene skapes i verdikjeden er det aldri vanskelig å lage den rette digitale løsningen. 

B2B- nettbutikken kunne heller aldri blitt en suksess hvis det ikke hadde vært for vår årelange samarbeidspartner Pilaro. Pilaro er Marinors ERP- leverandør, og vi har sammen levert e-handelsintegrasjon mellom Dynamics NAV og nettbutikken. 

Hvis din bedrift trenger å effektivisere B2B- prosesser så er vi kun en telefon unna - ring oss gjerne på tlf. 900 78 050 eller send oss en e-post. 

Siste nyheter