Du er her:

Enorm økning på nett i disse koronatider

apr 14, 2020
Korona- pandemien merkes blant Digitrolls- kunder. Redusert tilgjengelighet til fysiske butikker gjør at forbrukerne søker til nett. De fleste merker markant salgsøkning på nett med unntak av først og fremst klesbransjen. Her finnes det dog unntak hvor f.eks. Suserisivet.no opplevde en tosifret salgsøkning på nett i mars opp mot mars forrige år. 

Sportsbransjen øker mest på nett

Det er særlig sportsbransjen som merker endret kjøpsatferd  blant kundene. En rask gjennomgang av et lite utvalg av Digitrolls "sportskunder" viser 2 til 4 dobling av nettomsetning for mars i år sammenlignet med mars 2019. 



Det vi ser er at de av våre sportskunder som har investert i sin nettsatsing over de siste årene, nå virkelig får avkastning for sin merkevarebygging på nett.

​To av disse sportsforretningene er Brukås sport og Olympia sport. Når butikksalget faller så gir det langsiktige arbeidet med nettsatsingen solide resultater. For enkelte av sportsbutikkene ser vi at økningen på nett mer enn oppveier for redusert salg i den fysiske butikken. 

En interessant faktor nå fremover er hvorvidt vi kommer til å se en varig endring i kundenes kjøpsatferd når Korona- krisen en dag endelig er over. Digitrolls spådom er at de innen detaljhandelsbransjen som har satset på nett og omnikanal står sterkere rustet til å håndtere endret kjøpsatferd i tiden som kommer. 

Kontakt oss gjerne på tlf. 900 78 050 eller på epost hvis du ønsker en hyggelig prat om ny nettsatsing. 

Siste nyheter