Skip to main content

Suser selger klær, kundene får inspirasjon og opplevelse

Suser i sivet nettbutikk fra Digitroll

Suser selger klær, kundene deres kjøper noe helt annet

Suser i sivet gjør noe med kundene sine som få andre klarer

Webløsningen som løste Susers behov

Hvordan skille seg ut på nett. Hvordan vise at du forstår hva kundene vil ha på nett. Hvordan bygge merkevare på nett. Det var utgangspunktet for Suser i sivets markedsstrategi.

De har lykkes ganske godt, og er daglig en kilde til inspirasjon for kunder i hele Norge. Og for oss netteksperter i Digitroll. 

Digitroll er grensesnittet mellom ditt behov og internett. Vi forstår deg, slik at du slipper å forstå oss. Kontakt oss gjerne. 

 

Fra veldig bra til enda bedre

Har økt nettsalget med 

%

siste 12 måneder (des 2022)

Integrert

Nettbutikkens varedata blir automatisk oppdatert gjennom vår integrasjon mot den fysiske butikkens butikkdatasystem (POS). Les mer om våre integrasjoner.

Inspirasjon

Digitroll forstod forretningsmodellen til "Suser" og lagde en antrekksmodul som gjør det mulig å vise hele antrekk. I dag kalt "shop- the-look". Etterlignet av mange, men ingen like god. 

Suser i sivet med eventyrlig suksess med sin nettsatsing

Det er ikke mange nettbutikker lik Suser i sivet som startet på null for noen år siden og i dag omsetter for flere titalls millioner. Det å treffe følelsene og behovet til kundene med sin kontekst er helt unikt. Digitroll som samarbeidspartner er både løpende og levende opptatt av å forbedre den tekniske løsningen, og gjøre den ​brukervennlig for kundene. 

Gir kundene det de vil ha

Omsetningen skjøt i være da nettbutikk kom på plass

Omsetningen skjøt i været da nettbutikken kom på plass

I 2015 ble Digitroll kontaktet av klesbutikken Suser i sivet om å utvikle nettbutikk for dem. Den gang hadde ikke Suser i sivet nettbutikk, men de var absolutt på nett med 50 000 følgere på Facebook. Utfordringen vår ble å forstå forretningsmodellen til "Suser" og utvikle de kundeverdiene som de så tydelig skapte på Facebook til en Digitroll nettbutikk.  Vi lykkes ganske godt. 

- Omsetningen skjøt voldsomt i været etter at vi fikk en velfungerende nettbutikk, sier administrasjonssjef i Suser i Sivet, Tore Grødem.

Les mer om Suser i sivet og Digitroll her. 

Omsetningen skjøt i været 

I 2015 utviklet Digitroll nettbutikken til klesbutikken Suser i Sivet. - Omsetningen skjøt voldsomt i været etter at vi fikk en velfungerende nettbutikk, sier administrasjonssjef i Suser i Sivet, Tore Grødem.

- Digitroll har hjulpet oss med å bygge opp en stabil og effektiv nettside som med årene er blitt veldig lønnsom for oss, sier administrasjonssjef hos Suser i Sivet, Tore Grødem.

I sommer fikk en av Digitrolls kunder, Suser i Sivet, tre sider i Finansavisen. Men enda mer heder og ære fikk de i september. Da ble Suser i Sivet kåret til Årets Butikk under handelskonferansen til Virke.

Suser i sivet er en fysisk klesbutikk - og nettbutikk for kvinner som liker en trendy og casual stil, og som foretrekker en spennende mix av kjente merkevarer.

Suser i Sivets fysiske butikk ligger på Tolvsrød like utenfor Tønsberg.

Følg suser i sivet på Facebook eller last ned appen i appstore for å få daglig inspirasjon.

Mange kunder går først inn på nettsidene til butikken, for så å besøke den fysiske butikken - og omvendt.

To innkastere

- Begge kanaler fungerer som innkastere for hverandre. Tønsberg er en ferieby. Vi hører ofte at turister fra andre deler av Norge kjenner til oss via nettet, men synes det er stas å komme innom butikken vår for å shoppe når de er her på ferie. Det synes vi selvsagt er veldig gledelig, sier Tore Grødem.

Kontakt Digitroll for å en nettbutikk-prat

Suser i Sivet begynte som en fysisk klesbutikk for kvinner. I 2015 ble Digitroll kontaktet for å hjelpe dem med å sette opp en god nettbutikk.

- Behovet var til stede. I starten brukte vi Instagram og Facebook til å reklamere for nettbutikken vår. Det var - og er - en veldig effektiv markedskanal. I dag har vi 60 000 følgere på FB, ca 20 000 følgere på Instagram og en egen APP som er integrert med nettbutiken. Første året etter at Digitroll satt opp nettbutikken vår, steg omsetningen med 15 millioner kroner. Siden har omsetningen steget jevnt og trutt. Vi har blitt mer og mer synlig, og nettbutikken har overgått omsetningen til den fysiske butikken. I dag omsetter vi for drøyt 55-60 prosent av totalen på nettet, sier Grødem.

De tallene vekker oppsikt i detaljvarehandelen. For dette er gode resultater mange misunner dem. Les også mer om bakgrunnen og forklaringen på hvorfor Suser i sivet fikk suksess på nett og i fysisk butikk.

Fasit på hvordan ta vare på kundene

For ​​fire år siden var det Digitroll som ​utviklet ​nettbutikken til Suser i Sivet. Siden oppstarten har de to hatt et tett og godt samarbeid med å utvikle siden. Suser i Sivet har gjort det meste riktig, sier daglig leder i Digitroll, Patrick Dahl.

- Jeg pleier å trekke fram Suser i Sivet når jeg snakker med andre eksisterende og potensielt nye kunder. Suser i Sivet er dødsrå på innhold og god kundeservice. På de områdene har de fleste norske nettbutikker mye å lære. I løpet av årenes løp har Suser i Sivet og Digitroll utviklet oss. Vi har lært av hverandre - og blitt bedre netthandel-eksperter. Det er en stor glede å ha Suser i Sivet med i Digitroll-porteføljen, sier Dahl.

Dyktige fagfolk

Suser i Sivet-folkene er dyktige fagfolk innen kleshandel. De har funnet en nisje, og har etter hvert fått en veldig sterk merkevare. Administrasjonssjef er glad for samarbeidet med Digitroll.

- Digitrolls utviklere er dyktige, veldig hyggelige og ikke minst løsningsorienterte folk. Vi er i dialog med dem ukentlig for å få hjelp og sparring for at nettbutikken vår skal være så effektiv som mulig. Vi har blant annet fått en effektiv SMS-løsning levert av Digitroll, slik at vi har full kontroll på hva som har solgt mest de siste 6 timene. Vi bruker dette til raskt å supplere på varer som «flyr» ut av nettbutikken. Det er en genial løsning vi er veldig fornøyd med, sier Grødem.

En annen god løsning er som Digitroll har satt opp er «Skyggelager». Her kan vi legge produkter som vi har supplert på og som er på vei inn fra våre leverandører og selge produktene FØR de har ankommet vår butikk. Kunden får da en melding om at «det er noen dager lengre leveringstid» på disse produktene. Dette øker vår fleksibilitet og vi kan selge fra leverandørens B2B løsning.

Han konkluderer:

- Vi kan trygt anbefale Digitroll som leverandør av nettsider og nettbutikk.

Omsetningen skjøt i været da nettbutikken kom på plass

For fire år siden laget Digitroll nettbutikken til klesbutikken Suser i Sivet. - Omsetningen skjøt voldsomt i været etter at vi fikk en velfungerende nettbutikk, sier administrasjonssjef i Suser i Sivet, Tore Grødem.

- Digitroll har hjulpet oss med å bygge opp en stabil og effektiv nettside som med årene er blitt veldig lønnsom for oss, sier administrasjonssjef hos Suser i Sivet, Tore Grødem.

I sommer fikk en av Digitrolls kunder, Suser i Sivet, tre sider i Finansavisen. Men enda mer heder og ære fikk de i september. Da ble Suser i Sivet kåret til Årets Butikk under handelskonferansen til Virke.

Les også: Suser i Sivet leverer det kundene vil ha

Suser i sivet er en fysisk klesbutikk - og nettbutikk for kvinner som liker en trendy og casual stil, og som foretrekker en spennende mix av kjente merkevarer.

Suser i Sivets fysiske butikk ligger på Tolvsrød like utenfor Tønsberg.

Følg suser i sivet på Facebook eller last ned appen i appstore for å få daglig inspirasjon.

Mange kunder går først inn på nettsidene til butikken, for så å besøke den fysiske butikken - og omvendt.

To innkastere

- Begge kanaler fungerer som innkastere for hverandre. Tønsberg er en ferieby. Vi hører ofte at turister fra andre deler av Norge kjenner til oss via nettet, men synes det er stas å komme innom butikken vår for å shoppe når de er her på ferie. Det synes vi selvsagt er veldig gledelig, sier Tore Grødem.

Kontakt Digitroll for å en nettbutikk-prat

Startet som fysisk butikk

Suser i Sivet begynte som en fysisk klesbutikk for kvinner. I 2015 ble Digitroll kontaktet for å hjelpe dem med å sette opp en god nettbutikk.

- Behovet var til stede. I starten brukte vi Instagram og Facebook til å reklamere for nettbutikken vår. Det var - og er - en veldig effektiv markedskanal. I dag har vi 60 000 følgere på FB, ca 20 000 følgere på Instagram og en egen APP som er integrert med nettbutiken. Første året etter at Digitroll satt opp nettbutikken vår, steg omsetningen med 15 millioner kroner. Siden har omsetningen steget jevnt og trutt. Vi har blitt mer og mer synlig, og nettbutikken har overgått omsetningen til den fysiske butikken. I dag omsetter vi for drøyt 55-60 prosent av totalen på nettet, sier Grødem.

De tallene vekker oppsikt i detaljvarehandelen. For dette er gode resultater mange misunner dem. Les også mer om bakgrunnen og forklaringen på hvorfor Suser i sivet fikk suksess på nett og i fysisk butikk.

Fasit på hvordan ta vare på kundene

For ​​fire år siden var det Digitroll som ​utviklet ​nettbutikken til Suser i Sivet. Siden oppstarten har de to hatt et tett og godt samarbeid med å utvikle siden. Suser i Sivet har gjort det meste riktig, sier daglig leder i Digitroll, Patrick Dahl.

- Jeg pleier å trekke fram Suser i Sivet når jeg snakker med andre eksisterende og potensielt nye kunder. Suser i Sivet er dødsrå på innhold og god kundeservice. På de områdene har de fleste norske nettbutikker mye å lære. I løpet av årenes løp har Suser i Sivet og Digitroll utviklet oss. Vi har lært av hverandre - og blitt bedre netthandel-eksperter. Det er en stor glede å ha Suser i Sivet med i Digitroll-porteføljen, sier Dahl.

Dyktige fagfolk

Suser i Sivet-folkene er dyktige fagfolk innen kleshandel. De har funnet en nisje, og har etter hvert fått en veldig sterk merkevare. Administrasjonssjef er glad for samarbeidet med Digitroll.

- Digitrolls utviklere er dyktige, veldig hyggelige og ikke minst løsningsorienterte folk. Vi er i dialog med dem ukentlig for å få hjelp og sparring for at nettbutikken vår skal være så effektiv som mulig. Vi har blant annet fått en effektiv SMS-løsning levert av Digitroll, slik at vi har full kontroll på hva som har solgt mest de siste 6 timene. Vi bruker dette til raskt å supplere på varer som «flyr» ut av nettbutikken. Det er en genial løsning vi er veldig fornøyd med, sier Grødem.

En annen god løsning er som Digitroll har satt opp er «Skyggelager». Her kan vi legge produkter som vi har supplert på og som er på vei inn fra våre leverandører og selge produktene FØR de har ankommet vår butikk. Kunden får da en melding om at «det er noen dager lengre leveringstid» på disse produktene. Dette øker vår fleksibilitet og vi kan selge fra leverandørens B2B løsning.

Han konkluderer:

- Vi kan trygt anbefale Digitroll som leverandør av nettsider og nettbutikk.

Kontakt oss gjerne på tlf. 900 78 050 eller bruk kontaktskjema.

Gir kundene det de vil ha

Suser i sivet traff planken, og hun fant Digitroll

Gründer og daglig leder, Siv Heleen Grødem, i klesbutikken Suser i Sivet har 60 000 trofaste følgere og kunder på Facebook. Nettbutikken har Digitroll vært med å utvikle. I dag er ​Suser i Sivet en av Norges mest suksessrike nettbutikker. - Vår butikk ble født på Facebook, sier hun.

I sommer fikk en av Digitrolls eldste kunder, Suser i Sivet, tre sider i Finansavisen. Men enda mer heder og ære fikk de i september. Da ble Suser i Sivet kåret til Årets Butikk under handelskonferansen til Virke.

Les saken her

Suser i Sivet har vært kunde av Digitroll siden 2014. Da klesbutikken startet for drøyt 15 år siden, satset gründer Siv Heleen Grødem enkle men effektive tiltak for å gjøre seg kjent:

  • Profilering av klærne gjennom Facebook. Hyppige oppdateringer om nye klær og inspirasjon.
  • En god nettbutikk som det var enkelt å handle fra og drifte for de ansatte
  • Godt innhold. Alle produktbilder ble tatt selv.
  • Geniun tro mot kvalitetsvarer. Ingen rabattkuponger og tilbud.

Brukte Facebook for å booste merkevaren

Resepten virket fra dag èn.

- Jeg gjorde det enkelt. Risikoen ved oppstart var tilnærmet lik null. Kundene la fort merke til oss gjennom hyppig eksponering via Facebook. Siden oppstarten hadde vi en positiv bunnlinje. Det har vi hatt siden. I 2017 omsatte Suser i Siver for 49 millioner kroner. De fem siste årene har omsetningen til sammen rundet 160 millioner kroner, sier hun til Finansavisen.

I dag har Suser i Sivet rundt 60 000 følgere. Målgruppen for klesbutikken er kvinner i alderen 35-60 år.

- Vi henvender oss til kjøpesterke kvinner som trenger profesjonelle råd og veiledning til å finne det rette antrekket, sier Hellen Grødem til avisen.

Fasit på hvordan ta vare på kundene

For ​​fire år siden var det Digitroll som ​utviklet ​nettbutikken til Suser i Sivet. Siden oppstarten har de to hatt et tett og godt samarbeid med å utvikle siden. Suser i Sivet har gjort det meste riktig, sier daglig leder i Digitroll, Patrick Dahl

- Jeg pleier å trekke fram Suser i Sivet når jeg snakker med andre eksisterende og potensielt nye kunder. Suser i Sivet er dødsrå på innhold og god kundeservice. På de områdene har de fleste norske nettbutikker mye å lære. I løpet av årenes løp har Suser i Sivet og Digitroll utviklet oss. Vi har lært av hverandre - og blitt bedre netthandel-eksperter. Det er en stor glede å ha Suser i Sivet med i Digitroll-porteføljen, sier Dahl.

Kontakt Digitroll på tlf. 900 78 050 for å vite mer om hvordan du også kan få en god nettbutikk

Omsetningshjelp via en app

Siv Heleen Grødem har skjønt det mange nettbutikk-eiere burde ha som mantra:

- Jeg gir mine kunder det de vil ha. Daglig poster jeg to innlegg på Facebook med klesnyheter og bilder som er ment til å inspirere.

Men hun legger til at hun er mindre avhengig av sosiale medier nå, enn da hun startet for 15 år siden.

- Jeg har vært flink til å ta i bruk ny teknologi, og såvidt meg bekjent er jeg den eneste frittstående klesbutikken som har utviklet en egen app, slik at jeg ikke trenger å være så avhengig av sosiale medier, sier hun til Finansavisen.

Mellom 30-40 av omsetningen til Suser i Sivet kommer via kjøp fra appen. 55 prosent av omsetningen kommer fra nettbutikken, mens resterende salg kommer fra den fysiske butikken - som kom først. ( Saken fortsetter under bildet)

Hun legger til at hun har lite til overs for "kjøp og kast"- innen klesbransjen.

- Den største miljøgevinsten mener vi er å kjøpe færre, men mer varige plagg. Det ønsker vi å fokusere mer på fremover. Tilbud og rabattkuponger skal ikke være det vi overlever på. Det er tøff linje å ta, men jeg tar utfordringen! sier hun i intervjuet med Finansavisen.

Digitroll er en av Norges ledende aktører innen e-handel, nettsideproduksjon og nettbutikkløsninger og effektiv produksjon av produkter som gjør din nettside god. Digitroll har i over 20 år laget gode nettbutikker til flere hundre norske selskaper. Kontakt daglig leder Patrick Dahl for å få vite mer om hvordan Digitroll kan hjelpe deg. 

Forskjellen på hva du selger og kundene kjøper

En lege selger diagnoser, kundene kjøper ro i sjelen. Suser i sivet selger klær, men kundene kjøper hvordan Suser får dem til å føle seg. 

Din merkevare på nett handler om å bygge din kontekst på hvordan du får kundene til å føle seg når de handler hos deg. Hva er spesielt med deg som gjør at kundene vil handle hos deg? 

Kontakt oss i Digitroll på tlf. 55273040 eller tlf. 900 78 050 for mer informasjon om vår rådgivning og nettbutikkløsninger. Eller send oss en e-post.