Skip to main content

Vi utvikler B2B- og B2C - nettbutikker

Digitroll har utviklet B2B- nettbutikken til Nordic Outdoor

Nordic Outdoor lykkes med sin B2B- grossistløsning rettet inn mot forhandlere.

Hva slags B2B- nettbutikk har vi utviklet for sports- og friluftsgrossisten Nordic Outdoor?

Sports- og friluftsutstyrsgrossisten Nordic Outdoor håndterer mesteparten av sitt B2B- omnikanalsalg gjennom en B2B- nettbutikk utviklet av Digitroll. Nordic Outdoors kunder ser sine avtalte priser i sanntid, håndterer løpende innkjøp, gjør alle forhåndsordre og har til enhver tid full oversikt over all tidligere (faktura)historikk i løsningen. B2B- nettbutikken er blitt et svært viktig verktøy for frilufts grossisten.

Utfordring -
Nordic Outdoor selger sports- og friluftsartikler til forhandlere/butikker i hele Norge. Den nye grossist- nettbutikken måte derfor skape gode kjøpsopplevelser og kundeverdier, samtidig som den også skulle effektivisere  salget (administrasjonen) opp mot kundene.  

Integrasjon mot Business Central- B2B- butikken måtte integreres på en effektiv måte mot BC. For å oppnå ønsket økt effektivitet måtte derfor det meste av nettbutikken kunne oppdateres gjennom BC.  

Løsning-
Vi leverte en nopCommerce ehandelsprogramvare som håndterer alle B2B- behov samtidig som den gir gode kjøpsopplevelser.  

Mye standard funksjonalitet -
Nordics B2B- nettbutikk bruker et ferdig rammeverk som i utgangspunktet er en komplett B2B- nettbutikkløsning med svært mye standard funksjonalitet.

 

Grossistløsning B2B- nettbutikk fra Digitroll

Livepris -
Det er forhandlernes behov som er viktigst, og forhandlerne vil se sin faktiske pris når de logger seg inn i nettbutikken. Riktige priser ble oppnådd gjennom vår standard sanntids- prisoppslag integrasjon mot Business Central. 

Forhåndsordre-
Forhandlerne har behov for å raskt lage og sende store forhåndsordre på varer. Vi utviklet derfor nye funksjoner som har vært en stor suksess siden høsten 2022. 

Dette leverte vi:

Prosessledelse

Prosessledelse

Brukerinnsikt og brukeropplevelse

Brukerinnsikt/
brukeropplevelse

Grafisk design

Digitalt design

Innholdsdesign

Innholdsdesign

Frontend og backend utvikling

Frontend og backendutvikling

Teknologi levert til B2B- nettbutikken nordicoutdoor.no 

nopCommerce eCommerce- løsning
All backend og frontend utvikling
Kunden valgte ferdig designmal fra NOP- Templates
Clerk.io (AI søk og personifisering
Plankjøp
Hurtigkasse
Dynamics Business Central (BC) integrasjon ERP
Nyutviklet modul for forhåndsordre (viktig innen kles- og friluftsutstyrsbransjen)
Drift hos Digitroll m. partner Biitpro
GA4 (Analytics) 

Hva er viktig når du skal som Nordic Outdoor etablere B2B- nettbutikk?

Når du skal etablere en B2B-nettbutikk, er det flere viktige faktorer du bør vurdere for å oppnå suksess. Her er noen nøkkelpunkter:

  1. Målgruppeforståelse - skap kundeverdier:
    Forstå dine B2B-kunders behov, kjøpsvaner og smertepunkter.  Forstå dine kunders forretningsmodell. 

    Dette er avgjørende for å tilpasse nettbutikken og produktene til målgruppen din.

  2. Produktutvalg og kategorisering:
    Organiser produktene dine på en måte som gjør det enkelt for kundene å finne det de leter etter. Lag tydelige kategorier og filtreringsalternativer.

  3. Tilpassede prislister - sanntids priser:
    Tilby live- prisoppslag med rabatter og avtaler for bedriftskunder basert på faktorer som volumkjøp og lojalitet.

  4. Sikkerhets- og personvern:
    B2B-nettbutikker håndterer ofte følsom forretningsinformasjon. Sørg for å ha høy sikkerhet og overholdelse av personvernregler.

    Det er bl.a. derfor Digitroll alltid kun har jobbet med det sikre profesjonelle industrielle IT- rammeverket Microsoft ASP.NET.

  5. Brukervennlighet:
    Lag en enkel, brukervennlig nettbutikk som gjør det enkelt for bedriftskunder å legge produkter i handlekurven, utføre bestillinger og spore ordre.

  6. Kundeservice og support:
    Tilby god kundeservice, inkludert flere kontaktmetoder som chat, e-post og telefon. Hjelp kundene med spørsmål og problemer.

  7. Integrasjon mot forretningssystemer
    Effektiviser nettsatsingen med integrasjon mot f.eks. ERP, CRM-systemer og andre forretningsverktøy som kan forenkle administrasjonen og gi bedre kundeopplevelse.

  8. Levering og logistikk:
    Ha effektive leveringsalternativer og informer tydelig om fraktpriser og leveringstider.

  9. Analyse og rapportering:
    Bruk analysetjenester for å spore kundeatferd og salgstrender, og bruk innsikten til å tilpasse nettbutikken og markedsføringsstrategien.

  10. Markedsføring og synlighet:
    Markedsfør nettbutikken din for å tiltrekke flere B2B-kunder. Dette kan inkludere innholdsmarkedsføring, e-postmarkedsføring og deltakelse i bransjemesser.

  11. Mobiltilpassning:
    Sørg for at nettbutikken din fungerer godt på mobile enheter, da mange bedriftskunder bruker mobile enheter for å utføre bestillinger.

  12. Etter salg-støtte:
    Tilby opplæring og støtte etter salget for å sikre at kundene dine får full nytte av produktene og tjenestene du tilbyr. Det er viktig å merke seg at en B2B-nettbutikk vanligvis har spesifikke behov som kan variere avhengig av bransje og målgruppe. Det er derfor viktig å tilpasse strategien din til din unike forretningskontekst.
Back to top