Skip to main content

Bergen, 6. november 20123

Helge gjør din kundeopplevelse bedre

Økt satsing hos Digitroll inn mot 2024

Digitroll har nylig styrket sitt team med tilskuddet av Helge Skorve, selskapets nye nestkommanderende. Skorves jobb er å gjøre Digitrolls utviklere enda bedre, slik at du som kunde får enda bedre løsninger fra de digitale trollmennene fra Bergen.

- Det er med ydmykhet og stolthet jeg nå ikler meg Digitroll-trøyen. I 24 år har selskapet laget nettsider og nettbutikker for noen av Norges største merkevarer. Å bli en del av en av Norges ledende leverandører av nettsider og nettbutikker er litt som å spille i utviklernes "Champion League", sier Helge.

Men han har med seg dyktige fagfolk på banen, forteller han.

- Våre utviklere er kunnskapsrike trollmenn som skaper nettmagi gjennom hardt, dokumenterbart IT-arbeid. Jeg har kun vært i Digitroll i kort tid, men har rukket å bli veldig imponert over utviklerne i selskapet, sier Skorve.

En viktig rolle

Siden 1999 har Digitroll vært kjent for sitt engasjementet i nettløsninger, som er utformet med søkelys på å skape merverdi for sine kunder.

Nykommeren Helge, og hans rolle som nestkommanderende i Digitroll med spesielt søkelys på å trene selskapets utviklere til å bli bedre, samt styrke kunderelasjoner, er på kort tid blitt godt mottatt, sier daglig leder i Digitroll, Patrick Dahl.

Han legger til at både ansatte og kunder har savnet Helges rolle i selskapet:

- Helge passer perfekt inn i Digitroll-familien. Vi har savnet en organisator med den samme sulten på utvikling som oss. En som kan drive oss ytterligere framover i en verden der blant annet gode nettsider og nettbutikker blir mer og mer viktig, sier daglig leder i Digitroll, Patrick Dahl.

Med bakgrunn fra blant annet ledererfaring fra shippingbransjen, bringer Skorve en unik kompetanse til Digitroll.

- Jeg har fått ansvaret for å lede et team bestående av noen av Norges fremste nettbutikk- og nettside-utviklere. Min oppgave er å legge til rette for effektive prosesser og arbeidsrutiner, som vil bidra til at våre kunder får enda større utbytte av det Digitroll-teamet kan tilby, sier han.

En lidenskap for jobben

Til tross for å ha vært hos Digitroll bare i noen måneder, har han blitt hjertelig mottatt både av kunder og ansatte. 

- Jeg har en lidenskap for å styrke kundeservice og fremme innovasjon. Digitroll har allerede tatt store skritt med å innføre nye rutiner og prosesser i vår daglige drift og prosjektarbeid, og jeg ser frem til å styrke båndene våre med både nye og eksisterende kunder, sier han.


Skaper verdier for kundene

- Kan du gi oss en mer inngående forklaring på hvordan du planlegger å hjelpe kundene med å nå sine mål og vekstplaner?

- Absolutt. For å hjelpe kundene våre med å oppnå målene sine, mener jeg det er essensielt å forstå deres unike utfordringer og behov. Vi er klare til å støtte dem, enten det er gjennom fysiske møter eller digitale samtaler. I en hektisk hverdag kan det være fristende å utsette endringer når nettbutikken eller nettsiden "fungerer", men på lang sikt kan det bli dyrt. Våre kunder trenger økt synlighet og pålitelige nettsider for å betjene sine egne kunder, og vi er klare til å bistå dem, sier han.

Han legger til at han er oppriktig opptatt av å kommunisere med så mange av Digitrolls kunder som mulig. Han kan kontaktes på helge@digitroll.no / telefon: 922 90 977

- Kan du gi oss en smakebit av noen av de interne prosjektene dere jobber med?

- Jeg ikke kan røpe for mye akkurat nå, kan jeg nevne noen nøkkelord:

  • Vi arbeider med utvikling av løsninger basert på AI-teknologi, noe som bringer en rask utvikling med seg. Våre utviklere er alltid i forkant av den nyeste teknologien, og A1-teknologi kan hjelpe mange nettbutikker med å øke lønnsomheten.
  • Vi skal også forbedre vårt Umbraco-system, som er en av de mest pålitelige løsningene brukt av hundrevis av nettløsninger i Norge.
  • Vi jobber med å utvikle et enda bedre administrasjonsgrensesnitt for vår netthandelsløsning.

I tillegg har vi planer om å gi våre løsninger innenfor shippingbransjen en solid oppgradering. Det blir definitivt mer å snakke om i nær fremtid.

Back to top