Framo – en global leder innen pumpeteknologi
Framo AS er ikke bare kjent gjennom filantropen Trond Mohn, som har donert betydelige summer til veldedighet og samfunnsprosjekter. For skipsredere og industriledere er Framo først og fremst kjent som verdensledende innen pumpesystemer. Deres nettsider skal ikke bare bygge merkevaren på nett, men også bidra til økt salg gjennom moderne og brukervennlige løsninger.
Kunden
Framo er en global leverandør av systemer for flytende lasthåndtering og offshore-pumping, med over 50 års erfaring innen olje- og gassindustrien. De er anerkjent for sin avanserte teknologi og evne til å levere skreddersydde løsninger som møter kundens spesifikke behov. Med fokus på effektivitet, pålitelighet og sikkerhet, samt et globalt nettverk av servicepunkter, er Framo en solid partner for maritime og offshore-industrien.
Utfordring og løsning
Framos nåværende nettsider ble designet av det svenske byrået Pyramid, mens Digitroll sto for implementeringen. Vi programmerte funksjoner, utviklet fleksible innholdsblokker og integrerte designet i publiseringsløsningen EpiServer (nå kjent som Optimizely).
Men utviklingen stopper ikke der. Om noen uker lanserer Framo en ny, moderne nettløsning utviklet og designet av Digitroll, denne gangen basert på Umbraco CMS. Med dette verktøyet får Framo en enda mer brukervennlig plattform, som gir større fleksibilitet og mulighet til å videreutvikle nettsidene i takt med selskapets ambisjoner og globale vekst.
Dette leverte vi:
Prosessledelse
Brukerinnsikt/
brukeropplevelse
Digitalt design
Innholdsdesign
Frontend og backendutvikling
Når Framo AS skulle utvikle nye nettsider, var det flere viktige hensyn de tok:
Framo hadde spesifikke krav og forventninger når det gjaldt utviklingen av nye nettsider. Her er noen av deres krav og forventninger: