Følelsen av å kunne fornye soverom, bad eller kjøkken med enkle produkter som skaper god stemning. Produktene som er utstilt, er nøye kuratert for å imøtekomme de mest varierte stiler og smaker.
Du finner et utvalg som appellerer til enhver innredningsentusiast. Hver hylle og hvert romoppsett er utformet for å inspirere deg og hjelpe deg med å visualisere hvordan produktene kan integreres i ditt eget hjem.
Princess sine kunder liker å se og ta på varene de skal kjøpe, de liker også å ta med seg varene hjem der og da.
Sammen med Princess har vi bygget en robust netthandelsløsning med fokus på omnikanal som ikke bare gir en god handleopplevelse, den sørger også for at 8 av 10 nettkunder oppsøker en fysisk Princess butikk. Det er det vi kaller for en moderne engasjerende handleopplevelse.
Det vi leverer hver dag til Princess er innsats og forståelse for deres forretningsmodell. Vi forstår hva Princess vil med sin nettsatsing. Og vi følger deres CEOs leveregel;"- Kunden har alltid nett!"
Handel er handel. Digitrolls jobb er å sørge for at kundene handler hos Princess, uavhengig av silo og kanal.
Lynx eHandel som er blitt til en nopCommerce
Fra 2012 til 2022 brukte Princess Digitrolls egen- utviklede Lynx nettbutikkløsning. Nå brukes en moderne åpen kildekode ASP.NET- basert programvare.
Integrasjon mot Dynamics NAV 2018
Princess har siden 2012 brukt vår nettbutikk- integrasjon mot Dynamics NAV, den siste er utviklet i samarbeid med Oseberg.
Betalingsløsning
Her har vi brukt våre samarbeidspartnere Nets, Vipps og Arvato.
Beholdning til 150+ butikker
Å vise den lokale Princess butikkens sortiment er en formidabel kundeinnkaster, 8 av 10 sjekker nemlig nettbutikken før de tar turen til butikken.
Behind the scenes
Nettbutikken har mer enn 50 skreddersømsfunksjoner.
Bestillingsportal
Gjennom en bestillingsportal så skjer 10% av nettsalget til Princess inne i en fysisk Princess- butikk.
Personifisering
Princess bruker enkelte AI- funksjoner til Clerk.io. Dette er med på å berike produktutvalget og informasjonen som vises til kunde. Personifisering gir økt konvertering og større handlekurv. I ny nettbutikk basert på nopCommerce vil AI- funksjonene bli flere.
Ingen IT- ansatte, og kun 1 person som er "ansatt" i nettbutikken
Nettbutikken vedlikeholdes i det daglige av innkjøperne når de legger inn varedata i ERP- systemet, som deretter oppdaterer samtlige 150+ kasser og nettbutikken. Det er kun 1 ansatt som oppdaterer forside og annet innhold i nettbutikken.
Dette er effektivitet i praksis, fordi Digitroll forstår hva kunden vil.
Effektivitet på nett handler om automatisering. Princess har gjennom flere år integrert nettbutikken sømløst i egen organisasjon. Vi snakker om ekte ren omnikanal. Kjeden har lykkes med digital effektivitet og å integrere netthandel som en inkludert del i hele organisasjonen tett opp mot de fysiske butikkene.
Handel er handel, og nettbutikken sees ikke på som en konkurrent ute i de fysiske butikkene. Tvert i mot.
Nye produkter blir lagt inn i kjedens ERP- system Dynamics NAV av innkjøperne. Nettbutikken og butikkenes kassesystem blir deretter automatisk oppdatert med varedata fra ERP. Lager- og logistikk håndterer nettordrer på samme måte som de løpende leveransene til butikkene. ERP- systemet oppdaterer selvfølgelig alle de 150+ fysiske butikkene og nettbutikken løpende med riktige priser og beholdning. Omnikanal i praksis.
Markedsavdelingen lager alle kampanjer som vises som reklame i tradisjonelle kanaler og bruker samme materiell i nettbutikken. Den ene personen som kun jobber med nettbutikken er ansatt i markedsavdelingen og beriker nettbutikken med bedre varebeskrivelser og all kampanjeinfo på forsiden.
Det skal legges til at Princess ikke har IT- ansatte, kun gode samarbeidspartnere.
Kjeden Princess har de siste årene hatt stor vekst på nett og kan vise til salgsøkning i de fysiske butikkene. Også under pandemien. Hva har de skjønt som mange i detaljhandelen ikke har forstått når det gjelder omnikanalsatsing?
Detaljhandelen sliter leser vi i norske aviser, som alltid handler det om å gi kundene det de vil ha når de vil ha det. Omnikanal på Princess' måte.
- Digitroll forstår vår forretningsmodell
"- Vi er veldig godt fornøyd med vårt samarbeid med Digitroll. Samarbeidet har eksistert siden 2012, det har vi ikke gjort uten grunn".
CEO Kai Gulbrandsen, Princess Gruppen
Ja, vi følger med på Princess' nettbutikk hele tiden. Vi snakker med enten CEO eller markedsavdelingen hver dag, vi måler utviklingen og er på ballen. Digitrolls fokus overfor kunden er å effektivisere deres interne arbeidsprosesser og øke deres konkurranseevne i markedet. Selvfølgelig vet Princess at vi er på deres side.
Dette leverte vi:
Prosessledelse
Brukerinnsikt/
brukeropplevelse
Digitalt design
Innholdsdesign
Frontend og backendutvikling
Informasjons- arkitektur
Rådgivning
SEO
Systemarkitektur
Teknologi levert til nettbutikken
Attest
Princess var fornøyd med den forrige Digitroll nettbutikken, den ble holdt i live i 10 år
Sikkerhet, siste Microsoft teknologi, Google kompatibilitet, integrasjoner, brukervennlighet, men ikke endre på for mye. Den forrige løsningen virket jo rimelig bra.
CEO Kai Gulbrandsen
Princess Gruppen