Princess Gruppen AS en landsdekkende kjede av interiørforretninger. Kjeden er en av Norges største aktører innen hjemmetekstil med 150 egeneide forretninger, og øker stadig i antall.
Siden 2012 har Princess valgt Digitroll som samarbeidspartner til sin netthandel og omnikanalsatsing. Og det har gått bra. Veldig bra. Fra 3 millioner i nettsalg snakker vi nå om en 25 dobling med økende trend i 2018.
Omnikanal- og nettbutikk er et svært viktig satsingsområde for Princess hvor de har lykkes å integrere de fysiske butikkene med netthandel. Nettbutikken fungerer som kundeinnkaster til de fysiske butikkene og ca. 50% av de som handler på nett velger "hent i butikk".
Digitroll har levert forprosjekt, webdesign og responsiv ehandelsprogramvare inkludert
ehandelsintegrasjon mot kundens ERP- system Dynamics NAV.
Kjernen til Princess nettbutikk er den samme i dag som i 2012, men det er blitt utviklet mye skreddersømsfunksjonalitet for å alltid bedre kundeopplevelsen av Princess' tilbud. Nettbutikken er forlengst blitt Princess' største butikk i omsetning, og den er uerstattelig mht viktigheten som kundeinnkaster.
Princess konsentrerer seg om den tradisjonelle markedsføringen i ulike medier, mens Digitroll tar hånd om
adwords- kampanjer og synlighet i søkemotorer.
Gå til Princess →