Skip to main content

Forbedrer utsjekkprosessen for kundene dine

Gjør B2B- handel raskere for dine kunder med Simple checkout

Denne pluginen eller modulen er utviklet for å gjøre utsjekksprosessen enklere for kunder som ønsker å bestille varer i nettbutikken din basert på nopCommerce-plattformen.

Simple checkout plugin / modul for å forenkle bestillingsprosessen for dine faste B2B- kunder

Denne pluginen eller modulen er utviklet for å gjøre utsjekksprosessen enklere for kunder som ønsker å bestille varer i nettbutikken din basert på nopCommerce-plattformen. I stedet for å bli ledet gjennom flere trinn i en vanlig nettbutikk- utsjekkingsprosess  fjerner denne pluginen unødvendige steg og forenkler hele bestillingsarbeidet.

Typiske trinn som å velge frakt- og leveringsadresse er fjernet fra utsjekken for å effektivisere prosessen i Simple checkout. Dette gjør modulen spesielt brukervennlig for B2B-kunder, hvor faktura- og leveringsadressen allerede er angitt (synkronisert fra) i ERP-systemet og ikke trenger å endres av kunden.

Det er viktig å merke seg at denne modulen kun kan brukes av kunder som sender/synkroniserer komplett faktura- og leveringsadresse fra sine ERP- eller POS-systemer til nettbutikken. Noen felter i utsjekkingsprosessen, som fornavn, etternavn og e-post, er obligatoriske og kan ikke fravikes. Validering av andre felt i utsjekken kan deaktiveres, men de nevnte tre feltene må være fylt ut.

Under utsjekken blir mao informasjonen fra ERP-/POS-systemet brukt, og kunden skal ikke ha mulighet til å endre frakt- eller leveringsadressen. Når kunden trykker på "Gå til betaling" fra handlekurven, blir de umiddelbart tatt til et oppsummeringsbilde av ordren.

Raskere utsjekk

I bildet over vises frakt- og leveringsadressen som er blitt synkronisert fra ERP-/POS-systemet. Kunden trenger bare å bekrefte ordren ved å trykke på "Bekreft og send ordre", hvorpå ordren blir sendt til ERP-/POS-systemet for videre behandling.

Det er viktig å merke seg at adressedata som er overført fra ERP-/POS-systemet ikke kan endres av kunden i nettbutikken (er definert av data nettbutikken for fra ERP- systemet).

Denne Simple checkout modulen er implementert teknisk som en "betalingsmodul", så den kan ikke brukes sammen med andre betalingsmetoder. Videre støtter den ikke valg av fraktmetode i utsjekken, men benytter seg av en forhåndsdefinert standard.

Kunden eller nettbutikkeieren vil motta en e-postbekreftelse fra nettbutikken når ordren er lagt inn, noe som gir ekstra trygghet og sikrer at alle bestillinger blir behandlet effektivt.

Siste nytt

21.02.2024

Produktbeskrivelse AI til nettbutikker

Vi introduserer Digi Product Description AI. Modulen som hjelper å skrive varetekster.

15.02.2024

Raskere utsjekk for B2B- kunder

Raskere utsjekk gir bedre brukeropplevelser for dine B2B- kunder. 

02.01.2024

B2B- omnikanal transformerer B2B- salg i en hybrid verden

B2B- kundene dine bruker mange kanaler for å få info og kommunisere. Før var det kun fasttelefonen...

Vite mer?

Kontakt meg for mer informasjon om rask utsjekk og Digitrolls løsninger for B2B- netthandel.

Patrick Dahl
Patrick Dahl
Daglig leder/ Siv.øk NHH

Kontakt oss

Er du som oss i Digitroll? Opptatt av tall og sikre IT-løsninger? Trygghet på at nettsider og din nettbutikk virker, da tar vi gjerne et møte om forbedring av din nettsatsing. 

Kontakt oss

Kontakt oss gjerne hvis du har et prosjekt i tankene.

Back to top