– Media Bergen-konsernet består av et 20- talls bedrifter og har over 250 ansatte. Vi er glade for at Digitroll, som er en av Norges fremste netthandels-eksperter, bidrar med sin kunnskap i et av Nordens største kommunikasjonshus.
Det er konsernsjef Ove Grønnevik (bildet) i Media Bergen som sier dette.
Han legger til:
– Media Bergen ønsker i framtiden å fremstå som en mer og mer samlet enhet. Digitroll blir en viktig brikke i dette bildet. Det vil også konsernets kunder tjene på, sier han.
Kontakt Digitroll for en entusiastisk prat om netthandel eller nettsider. Eller begge deler.
Alle i familien er eksperter
Høsten 2017 ble Digitroll en del av et av Nordens største kommunikasjonshus.
Fra før av har Media Bergen mange kreative selskaper innen PR, markedsføring, reklame og teknologi og analyse. Men nykommeren Digitroll bidro med en kunnskap som var etterspurt.
– Media Bergen skal ha selskaper som dekker alt som et kommunikasjonshus skal ha for å tilby sine kunder en komplett portefølje av tjenester til sine kunder.
– For et halvannet år siden så vi at vi manglet en i "familien" som er dyktige på nettbutikker. Vi hadde hørt om Digitroll, og tok kontakt med dem for å se om de ville bli en del av Media Bergen-konsernet. Det ville de heldigvis, sier Ove Grønnevik.
Fikk gigantavtale sammen
Daglig leder i Digitroll, Patrick Dahl, mener at man ofte blir sterkere sammen, enn alene i kampen om de store kundene.
– Målet vårt med å bli en del av Media Bergen-konsernet var selvsagt å få flere kunder og samarbeide godt med de andre selskapene i konsernet. I høst har vi for alvor fått sett effekten av godt samarbeid. Sammen med vårt søsterselskap Oktan, fikk vi en storkontrakt med milliardkonsernet E.A Smith. Digitroll var prosjektleder, men vi ønsket at Oktan skulle stå for designet av de nye nettsidene til konsernet.
– Sammen fikk vi avtalen. Det var et godt eksempel på samarbeid innad i familien. Vi håper på flere slike samarbeidsavtaler, sier Dahl.
Her kan du også lese mer om avtalen med milliardkonsernet
Tilfører noe nytt og spennende
Ove Grønnevik er spent på utviklingen til Digitroll i tiden framover.
– Netthandel har vokst voldsomt de siste årene. Det blir mer og mer viktig å ha en nettbutikk som er godt laget i alle ledd. Samtidig er Digitroll eksperter på å lage nettbutikker og nettsider til dem som også har en fysisk butikk. Den kombinasjonen er det ikke mange som får til. Da snakker vi om en omnikanalsatsing - hvor nettbutikken fungerer som en innkaster til fysisk butikk og motsatt.
– De fleste av Digitrolls kunder har begge typer butikker, og er takknemlig for at Digitroll har 20 års erfaring med god omnikanalsatsing, sier Grønnevik. Han legger til med et smil:
– Det er få, om ingen andre e-handelsspesialister i Norge som har eksistert i 20 år. Det er et kvalitetsstempel for Digitroll. Og ikke minst betryggende for nye og eksisterende kunder at i løpet av årene løp er det blitt bygget opp mye fagkunnskap om netthandel som ikke finnes andre steder i Norge, sier Grønnevik.
Kontakt Digitroll for en entusiastisk prat om netthandel eller nettsider.
Patrick Dahl (Foto: Ståle Melhus. Fanaposten)
Digitroll-sjefen vil også trekke fram at samarbeidet også kommer Digitrolls ansatte til gode:
– Å være del av Media Bergen er også kompetansedrivende for ansatte i Digitroll, det er nemlig kompetanse vi leverer til våre kunder. Digitroll er utvilsomt ehandelsekspertene i konsernet men vi er ikke utlært. Det er vår store motivasjon. Vi utvikler oss ukentlig sammen med våre kunder, slik at vi alle blir bedre, sier Patrick Dahl.