På Askøy utenfor Bergen har Marinor lenge forsynt dagligvarekjeder, sports- og frilufts butikker med fiske- og friluftsutstyr gjennom sin grossistvirksomhet. Like før pandemien fikk Marinor lansert en grossist-nettbutikk fra Digitroll. Den står nå for over halvparten av omsetningen deres. Dette resulterer i store endringer i forretningsmodellen til både Marinor og kundene deres.
Utfordring -
Marinor selger sports- og friluftsartikler til forhandlere/butikker i hele Norge. Den nye grossist- nettbutikken måte derfor skape gode kjøpsopplevelser og kundeverdier, samtidig som den også skulle effektivisere salget (administrasjonen) opp mot kundene.
Integrasjon mot Business Central- B2B- butikken måtte integreres på en effektiv måte mot BC. For å oppnå ønsket økt effektivitet måtte derfor det meste av nettbutikken kunne oppdateres gjennom BC.
Løsning-
Vi leverte en nopCommerce ehandelsprogramvare som håndterer alle B2B- behov samtidig som den gir gode kjøpsopplevelser.
Mye standard funksjonalitet -
Marinors B2B- nettbutikk bruker et ferdig rammeverk som i utgangspunktet er en komplett B2B- nettbutikkløsning med svært mye standard funksjonalitet.
Livepris -
Det er kundene til Marinor sitt behov som er viktigst, og forhandlerne vil se sin faktiske pris når de logger seg inn i nettbutikken. Riktige priser ble oppnådd gjennom vår standard sanntids- prisoppslag integrasjon mot Business Central.
nopCommerce eCommerce- løsning
All backend og frontend utvikling
Kunden valgte ferdig designmal fra NOP- Templates
Clerk.io (AI søk og personifisering)
B2B- modulen Plankjøp
B2B- modulen Hurtigkasse
Dynamics Business Central (BC) integrasjon ERP
Drift hos Digitroll m. partner Bitpro
GA4 (Analytics)