Vi skal være attraktive i alle kanaler, og det blir vi nå, sier Tore Røsvoll, digital- og markedsføringssjef i Bygger`n.
Milliardkonsernet E.A Smith AS fra Trondheim har bergenske Digitroll som Umbraco nettsideleverandør for sidene til Bygger`n, Hiba Hus, Smith Stål og Smith AS.
I tillegg har Digitroll levert et nytt kjedenett til hele konsernet. I alt er det snakk om en leveranse på fem webløsninger bygget på Umbraco CMS. Digitrolls søsterselskap, Apriil Reklame, leverte webdesignet til alle Umbraco nettløsningene i kontrakten.
Kontakt Digitroll for en nettside eller en nettbutikkprat
– Vi valgte å samarbeide med Digitroll fordi vi oppfatter selskapet som en god partner for oss. De leverte det beste tilbudet basert på vår kravspesifikasjon. Når de i tillegg leverte godt på en meget stram tidsplan og ikke minst på pris, ble valget enkelt for oss, sier Tore Røsvoll, digitalsjef i E.A.Smith AS avdeling Bygger’n Norge.
Med en omsetning på drøyt 3,1 milliarder kroner, er E.A Smith-selskapene en betydelig aktør innen bygg,- hus,- og stålmarkedet i Norge. Den mest kjente merkevaren er Bygger`n, som har 100, fysiske byggevarebutikker over hele Norge.
Langt og godt samarbeid
– Vi er stolt, ydmyk og skikkelig glad for at vi skal hjelpe E. A Smith-konsernet med en kraftig nettsidefornying.
– Vi utviklet de nye nettsidene basert på den anerkjente publiseringsløsningen Umbraco. En CMS- løsning flere og flere seriøse aktører velger å gå for. Alle 5 Umbraco nettløsninger har vært i drift lenge, og vi ser fram til et langt og godt samarbeid med våre nye venner i Trondheim, sier teknisk sjef i Digitroll, Einar Godø.
Nysgjerrig på hvordan Digitroll kan hjelpe deg med effektive og lønnsomme Umbraco nettsider? Kontakt Einar for å vite mer
Tore Røssvoll,digital- og markedsføringssjef i Bygger`n
Forbereder seg på framtiden
– Bygger`n skal de neste årene være tilgjengelig i alle digitale flater, og vi skal være gode på alle plattformer. Nå gjør vi den største nettsatsingen noensinne. Vi har sett at dette var på høy tid. Vi skal være attraktive i alle kanaler, og det blir vi nå, sier Tore Røsvoll digital- og markedsføringssjef i Bygger`n.
Men han legger til at de fysiske byggevarebutikkene omsetter for langt, langt mer enn nettbutikken til Byggern.no.
– Vi ser ikke på byggern.no som en konkurrent, men heller en innkaster, informasjonskanal og støtte for våre 100 fysiske butikker over hele Norge. Jeg tror nok at over 90 prosent av våre kunder vil handle hovedsakelig i våre fysiske butikker i morgen, og i lang tid framover.
– Men: Når den trenden eventuelt snur, da skal vi ha de beste nettsidene i markedet innen byggevare. Derfor ruster vi oss opp nå. Og den jobben får vi god og profesjonell hjelp av Digitroll med, sier Røsvoll.