Skip to main content Skip to footer

Business Central nettbutikk hos Marinor : 50 % av salget er digitalt

Integrert nettbutikk med Business Central – raskere ordre, mindre friksjon, mer vekst

Marinor: Fra telefonstorm til 50% digitalt salg

Da Marinor moderniserte netthandelen og koblet nettbutikken tett på Microsoft Dynamics 365 Business Central, skjøt digitalandelen fart. I dag skjer omtrent 50 % av salget digitalt.

Sommerperiodene som før bandt opp 4 ansatte på telefonbestillinger fra mindre kunder, håndteres nå sømløst i nettbutikken – uten at noen må sitte i telefonen. Ordrene “hagl­er” inn digitalt, og kundene får riktige priser, lager og sortiment – automatisk. 

Utfordringen

  • Tidskrevende manuelle ordre via telefon, særlig i høysesong
  • Behov for å gi småkunder enkel selvbetjening med riktige betingelser
  • Sikre at pris, lager og produktdata alltid er oppdatert

Løsningen

  • Direkte integrasjon mot Business Central for sanntidsdata: pris, lager, kundebetingelser, ordre
  • Selvbetjent B2B-handel for alle kundetyper – også de minste
  • Produktberiking (tekst, bilder, dokumenter) i publiseringsløsningen som løfter søkbarhet og konvertering
  • Effektiv ordre- og leveranseflyt: færre avklaringer, færre feil, raskere utsendelse

Den nye grossist- nettbutikken måte derfor skape gode kjøpsopplevelser og kundeverdier, samtidig som den også skulle effektivisere salget (administrasjonen) opp mot kundene.

Resultater

  • 50 % av omsetningen skjer nå digitalt (mot 5% tidligere)
  • Null telefonvakt i høysesong – teamet frigjør tid til prosessforbedring og kundestøtte som faktisk skaper verdi
  • Riktigere bestillinger og færre manuelle rettelser
  • Bedre kundeopplevelse: kundene ser sine priser og tilgjengelighet i sanntid, og bestiller når det passer dem

Planlegger du ny nettbutikk i år?

Få en rask vurdering av muligheter og estimat for ny websatsing

Hvorfor dette fungerer

Marinors B2B- nettbutikk bruker et ferdig rammeverk som i utgangspunktet er en komplett B2B- nettbutikkløsning med svært mye standard funksjonalitet. Det er alltid kundene til Marinor sitt behov som er viktigst, og forhandlerne vil se sin faktiske pris når de logger seg inn i nettbutikken.

Teknologi levert til B2B- nettbutikken Marinor

B2B- nopCommerce eCommerce- løsning
All backend og frontend utvikling
Designmal Pavillion
AI- søk og personifisering fra Clerk.io
Plankjøpsmodul
Hurtigkasse- modul
Kunderoller slik at enkelte kunder kun ser det de har kontrakt på
B2B- simple checkout- modul
Live-price integrasjon Business Central ERP
Drift hos Digitroll m. partner Bitpro
GA4 (Analytics) 
Og masse kjærlighet

Claus Hatlem

Daglig leder Marinor AS
quote"B2B-nettbutikken er blitt vår viktigste salgskanal. Med integrasjonen mot Business Central går alt raskere og riktigere—og Digitrolls oppfølging og service er i toppklasse"

ERROR: reCAPTCHA v3 is missing the Site Key. Please update the configuration to include a value at: Umbraco:Forms:FieldTypes:Recaptcha3:SiteKey