Skip to main content

Mange vil svare Google analytics, men den gir bare diagnosen, ikke årsaken.

Hvordan vil du måle effekten av en kampanje på nett?

Pre- og posttester

Hvordan kan du måle effekten av en kampanje på nett?
Mange vil svare Google analytics, men den gir bare diagnosen, ikke årsaken.

Pre – og posttester har som formål å gi deg svar på om dine markedstiltak har fungert eller ikke, og ofte mot et bestemt målgruppe.

Gjennom å gjennomføre pre- og posttester vil du på en enkel måte få svar på om kampanjen har blitt lagt merke til – og av hvem, om kampanjen har ført til høyere kjøpsintensjon og/eller økt interessen hos målgruppen, og om den har endret oppfatningen av produktet eller tjenesten.

Vi inkluderer ofte også budskapsforståelse og liking i våre pre-posttester.

Fordelen med å gjennomføre en pretest, eller en nullpunktsmåling, er at du vil ha mulighet til å måle kjennskap til produktet eller tjenesten før du ruller ut en eventuell kampanje, slik at det blir enkelt å se den reelle effekten i etterkant.

Pre- og posttester passer til alle typer reklamekampanjer – TV, radio, annonser på internett/print, utendørsreklamer, kundeaviser m.m., og vi skreddersyr alltid testene etter dine behov.

For å få best mulig effekt av pre- og posttester er det hensiktsmessig at pretesten gjennomføres rett før oppstart av kampanjen og posttesten umiddelbart etter kampanjen er ferdig.

Tjenesten blir levert i samarbeid med vår søsterbedrift Respons Analyse.

Ønsker du et møte med oss eller en av rådgiverne hos Respons Analyse? Ta kontakt på tlf. 900 78 050 eller send oss en e-post.

Back to top