.NET rammeverk
Visma nettbutikken er bygget på Microsofts .NET- rammeverk.
Sanntids- prisoppslag
Trygghet for dine kunder ved at de alltid ser sin avtalte rabatterte pris i nettbutikken.
Masse funksjonalitet
Visma Global nettbutikken er åpen kildekode og stappfull av funksjonalitet.
Digitroll har levert nettbutikker integrert mot Visma Global og andre Visma systemer som Visma.net og Visma Business NXT til kunder over hele Norge. Fra Harstad i Nord til Lista i sør.
Se eksempel på en enkel og ren B2B- nettbutikk for byggevarer integrert med Visma Global.
Visma- nettbutikken blir levert med sanntids- prisoppslag direkte mot Visma Global som alltid gir korrekte priser.
Vedlikeholde nettbutikken fra Visma
Med full integrasjon mot Visma Global slipper du dobbeltarbeid. Ingen nattlig filoverføring, synkroniseringen skjer live ved behov.
Andre Visma nettbutikk. integrasjoner
Hos Digitroll er du trygg på at nettbutikken og Visma fungerer sømløst sammen. I tillegg til at du kan vedlikeholde alle vare- og kundedata i nettbutikken gjennom det daglige arbeidet i Visma, vil du ha en fullverdig kombinert B2B- og B2C-nettbutikk med all den fleksibiliteten den kan gi for å utvikle nettbutikken etter dine ønsker.
Kontakt oss i Digitroll på tlf. 55273040 eller 900 78 050 for mer informasjon om B2C- eller B2B-netthandel med Visma Global-integrert nettbutikk.
Digitrolls integrasjon mellom Visma ERP og nettbutikken din gir deg en komplett løsning for effektiv styring av både økonomi og netthandel. Integrasjonen sikrer at alle data, som produktinformasjon, lagerstatus, priser og kundeopplysninger, synkroniseres mellom systemene. Priser vil synkroniseres live (i sanntid).
Med denne løsningen slipper du dobbeltarbeid og minimerer feil, samtidig som du gir kundene dine oppdatert informasjon og en bedre handleopplevelse. Enten du selger til B2B- eller B2C-markeder, sørger Digitrolls løsning for at ordre, fakturaer og betalinger flyter effektivt gjennom hele verdikjeden.
Kort sagt: En trygg, fleksibel og brukervennlig integrasjon som gir deg bedre kontroll og økt salg!
Overføre kundedata (kunder) fra Visma til nettbutikken
Alle tilknyttede kundedata håndteres i integrasjonen. All kontaktinfo/kontaktdata/ kontakter- og alle priser/rabattsystemer knyttet mot kunden. Ingen begrensinger i forhold til hvilke rabatter kunden har bygget i sitt system.
Overføre varer og kategorier fra Visma til nettbutikken
Defineres i Visma om en vare skal synkes til nettbutikken, gjelder også varekategorier.
Overføre varedata fra Visma Global til Digitroll nettbutikken
Alle felt og spesiallagde felt (felt som er blitt opprettet for din bedrifts behov av din Visma- konsulent) kan synkroniseres til nettbutikken.
Overføre custom- felter fra Visma til nettbutikken?
Støtte for å hente custom felter, matriser og tabeller fra Visma Global til nettbutikk
Overføre priser fra Visma til nettbutikken (sanntidspriser)
Hvis nettbutikken din skal være en B2C- nettbutikk overføres veiledende- eller rabatterte kampanjepriser ved endring/behov.
Hvis nettbutikken skal være en B2B- og du har lagt inn ulike typer rabatter (benyttet friheten i Visma Global å lage rabattsystemer) vil en kunde som logger seg inn i nettbutikken se sine avtalte rabatterte priser i sanntid.
Det er ingen lagg eller vente på en nattlig flatfil med oppdaterte priser.
Du kan opprette en kunde i Visma Global, gi kunden de prisene/rabattene du ønsker, sende melding til kunden at han kan logge seg inn i nettbutikken. Kunden vil da i sanntid se sine priser.
Dette vil oppleves som en god merkevarebygging og trygghet for kundene dine.
Se del 1 videopresentasjon av Visma nettbutikkintegrasjonen.
Synkronisering av beholdning/lager
Lagerbeholdning overføres med definerte (avtalte) intervaller. Hvert minutt? Hver time etc.
Også mulighet for å kategorisere lagerfeltet. På lager (evt. antallet), i bestilling, forventet ankomst lager osv. Vi overfører feltet/beskrivelsen av feltet i Visma.
Synkronisering av ordrer fra nettbutikk til Visma
Kundeordrer synkes/overføres til Visma. Hvis kunden eksisterer i Visma vil ordren bli lagt til kunden i Visma. Hvis det er en ny kunde, eks. privatkundesalg B2C, anbefaler vi at kundeordren lagges til et kontaktkundeordrenummer.
Nye kunder kan også opprettes direkte i Visma fra nettbutikken, men den generelle valgte metoden av våre kunder er at B2B- kunden allerede må eksistere i Visma Global.
Overføre historikk/ordre- og fakturadata fra Visma til nettbutikken
En utvidelse for B2B- nettbutikker.
"Min side"- funksjon hvor kunden etter pålogging har full oversikt (intervallsøk) over alle tidligere fakturaer, også de som ikke er blitt gjort gjennom nettbutikken.
Re-bestilling av tidligere faktura
"Min- side" funksjon.
Opsjon for Visma- nettbutikken er re- bestilling av en tidligere Visma- ordre/faktura. Denne fakturaen trenger ikke å ha vært gjort i nettbutikken.
Fordelen med denne funksjonen er å gjøre det raskere for kunder å gjøre gjenkjøp av standard bestillinger, eller kjøpe mer av noe de har kjøpt tidligere.
Handlekurven med varene fra fakturaen kan redigeres, nye/andre varer kan legges til. Denne handlekurven kan også lagres som en innkjøpsliste for senere bestillinger.
"Min- side" funksjon som lar en pålogget kunde opprette egne innkjøpslister. Dette kan f.eks. være lister på forbruksmateriell.
Det er også funksjon for å konvertere en tidligere Visma - faktura til en innkjøpsliste.
Oppgradere til annet Visma- system?
Hvis du ønsker å oppgradere fra Visma Global til Visma.net eller Visma Business Nxt så er det fullt mulig. Du beholder nettbutikken med alle dens funksjoner men skifter ut et endepunkt i synkroniseringen mellom nettbutikken og ERP- systemet.
Kontakt oss gjerne for mer info om Digitroll netthandel integrert med Visma.
Noen eksempler på B2B- og B2C- nettbutikker